Walkę na kosmetyki i chemię wygrywają sieci

Już nie tylko żywność, ale też kosmetyki i produkty chemiczne wolimy kupować głównie w dużych sklepach. Dlatego choć to perspektywiczny, wart ponad 20 mld zł rynek, to liczba sprzedawców spada.

Aktualizacja: 21.06.2017 07:34 Publikacja: 20.06.2017 20:31

Walkę na kosmetyki i chemię wygrywają sieci

Foto: Fotorzepa/Rafał Guz

W tym segmencie powtarza się scenariusz znany z rynku spożywczego. Choć nadal najwięcej działa małych drogerii i sklepów z ofertą chemiczną, to jednocześnie ta część kurczy się zdecydowanie najszybciej.

Z danych firmy Nielsen wynika, że w 2016 r. liczba dużych sklepów sprzedających kosmetyki i chemię wzrosła o 1 proc., do ponad 7,2 tys., a jednocześnie małych placówek ubyło 3 proc. i ich liczba spadła do 99,2 tys.

Pozostało 90% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Analizy Rzeczpospolitej
Polska na celowniku najemców
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Analizy Rzeczpospolitej
Transport i magazyny przeładowane problemami finansowymi
Analizy Rzeczpospolitej
Wielkie pudła? Współczesne magazyny to coś więcej
Analizy Rzeczpospolitej
Inwestorzy garną się nad Wisłę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Analizy Rzeczpospolitej
Na tle kondycji finansowej całego sektora TSL branża logistyczna wypada nieźle