Walkę na kosmetyki i chemię wygrywają sieci

Już nie tylko żywność, ale też kosmetyki i produkty chemiczne wolimy kupować głównie w dużych sklepach. Dlatego choć to perspektywiczny, wart ponad 20 mld zł rynek, to liczba sprzedawców spada.

Aktualizacja: 21.06.2017 07:34 Publikacja: 20.06.2017 20:31

Walkę na kosmetyki i chemię wygrywają sieci

Foto: Fotorzepa/Rafał Guz

W tym segmencie powtarza się scenariusz znany z rynku spożywczego. Choć nadal najwięcej działa małych drogerii i sklepów z ofertą chemiczną, to jednocześnie ta część kurczy się zdecydowanie najszybciej.

Z danych firmy Nielsen wynika, że w 2016 r. liczba dużych sklepów sprzedających kosmetyki i chemię wzrosła o 1 proc., do ponad 7,2 tys., a jednocześnie małych placówek ubyło 3 proc. i ich liczba spadła do 99,2 tys.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy
Analizy Rzeczpospolitej
HR staje na czele transformacji technologicznej w firmach
Materiał Partnera
Zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczna – jak te obszary wpływają na HR?
Analizy Rzeczpospolitej
Nad Wisłą przybywa innowacji HR Tech
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Analizy Rzeczpospolitej
Wiarygodność firm z sektora handlu wymaga sprawdzenia
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne