Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 06.06.2017 20:49 Publikacja: 06.06.2017 20:49
Waldemar Rogowski
Foto: rp.pl
Są to m.in. AB, Action, ABC Data, Komputronik czy Asbis. Jak wynika z szacunków firmy badawczej PMR, zabiegają o klientów kupujących rocznie sprzęt IT i elektronikę za ok. 16 mld euro. Około połowa tej kwoty przypada na Polskę. Roczne tempo wzrostu sprzedaży wynosi u nas ok. 3,5–4 proc. i jest wyższe niż w krajach Europy Zachodniej.
Branża charakteryzuje się bardzo wysokim poziomem konkurencyjności i w efekcie niskimi marżami netto, rzadko przekraczającymi 1 proc. Dlatego szczególnie istotną rolę w działalności tych firm, tak jak w przypadku większości firm handlowych, odgrywa zarządzanie kapitałem obrotowym netto, a głównie rotacjami zapasów, terminami inkasa należności oraz terminami płatności zobowiązań handlowych, co przekłada się na konieczność utrzymywania znacznych aktywów obrotowych, tym bardziej że w branży charakterystyczne są także wahania sezonowe. Obecnie z uwagi na wyraźną poprawę w gospodarce, a w szczególności kondycję ekonomiczną konsumentów, wynikającą z rosnącej siły nabywczej Polaków, perspektywy dla firm handlujących elektroniką są umiarkowanie korzystne. Warto zaznaczyć, że firmy z tego sektora należą do grona beneficjentów programu 500+.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Nowe technologie zwiększają efektywność i pomagają podejmować właściwe decyzje – również w finansach.
Sektor budownictwa, ze względu na swoją złożoność, jest szczególnie narażony na zjawisko zatorów płatniczych. Aż...
Sensory, drony czy AI pomagają, choć nie są lekarstwem na strukturalny deficyt rąk do pracy w budownictwie.
W dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości rynkowej przedsiębiorcy muszą umiejętnie zarządzać ryzykiem występ...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas