Reklama

Jak zarządzać ryzykiem walutowym

Polska branża mięsna, w szczególności drobiarska, od kilkunastu lat znajduje się w trendzie wzrostowym, który średniorocznie wynosi 7–8 proc. Za taki stan rzeczy odpowiada rosnący popyt, nie tylko na rynku krajowym, ale przede wszystkim coraz większa dynamika produkcji przeznaczonej na eksport.

Publikacja: 05.09.2017 20:59

Jak zarządzać ryzykiem walutowym

Foto: materiały prasowe

Analizy i raporty Komisji Europejskiej wskazują, iż w ciągu następnych 10 lat produkcja i spożycie drobiu w Europie znacznie wzrośnie. To bardzo dobrze rokuje dla polskich producentów, którzy dzięki znakomitej reputacji polskiego mięsa drobiowego mają szansę na zwiększenie dynamiki sprzedaży eksportowej.

Przy malejącym jednocześnie imporcie mięsa taka perspektywa oznacza, iż polska branża mięsna jest i będzie bardzo narażona na ryzyko wahań kursu walutowego. Dotyczy to w szczególności firm, których marża operacyjna oscyluje na granicy kilku punktów procentowych. Aby sprostać tym wyzwaniom, przedsiębiorcy coraz częściej korzystają z usług bankowych pomagających w zarządzaniu ryzykiem walutowym. Większość banków umożliwia zawieranie takich transakcji poprzez kanały elektroniczne. Korzystając z nich, firmy dokonują transakcji walutowych (w tym terminowych), mając dostęp do cen prosto z rynku międzybankowego, nawet dla małych nominałów (od 1000 euro). Dzięki temu firmy działające na rynkach międzynarodowych mogą na bieżąco reagować na zmieniającą się sytuację, samodzielnie sprzedając i kupując waluty na konkurencyjnych warunkach.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Analizy Rzeczpospolitej
Wynajem aut rośnie, ale kłopotów w tej branży też nie brakuje
Analizy Rzeczpospolitej
Analiza danych mocno zyskuje na znaczeniu
Analizy Rzeczpospolitej
Budownictwu potrzeba prewencji
Analizy Rzeczpospolitej
Nowe technologie wspierają mury
Reklama
Reklama