Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak zarządzać ryzykiem walutowym

Polska branża mięsna, w szczególności drobiarska, od kilkunastu lat znajduje się w trendzie wzrostowym, który średniorocznie wynosi 7–8 proc. Za taki stan rzeczy odpowiada rosnący popyt, nie tylko na rynku krajowym, ale przede wszystkim coraz większa dynamika produkcji przeznaczonej na eksport.

Publikacja: 05.09.2017 20:59

Jak zarządzać ryzykiem walutowym

Foto: materiały prasowe

Analizy i raporty Komisji Europejskiej wskazują, iż w ciągu następnych 10 lat produkcja i spożycie drobiu w Europie znacznie wzrośnie. To bardzo dobrze rokuje dla polskich producentów, którzy dzięki znakomitej reputacji polskiego mięsa drobiowego mają szansę na zwiększenie dynamiki sprzedaży eksportowej.

Przy malejącym jednocześnie imporcie mięsa taka perspektywa oznacza, iż polska branża mięsna jest i będzie bardzo narażona na ryzyko wahań kursu walutowego. Dotyczy to w szczególności firm, których marża operacyjna oscyluje na granicy kilku punktów procentowych. Aby sprostać tym wyzwaniom, przedsiębiorcy coraz częściej korzystają z usług bankowych pomagających w zarządzaniu ryzykiem walutowym. Większość banków umożliwia zawieranie takich transakcji poprzez kanały elektroniczne. Korzystając z nich, firmy dokonują transakcji walutowych (w tym terminowych), mając dostęp do cen prosto z rynku międzybankowego, nawet dla małych nominałów (od 1000 euro). Dzięki temu firmy działające na rynkach międzynarodowych mogą na bieżąco reagować na zmieniającą się sytuację, samodzielnie sprzedając i kupując waluty na konkurencyjnych warunkach.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Analizy Rzeczpospolitej
Karty płatnicze i mobilne płatności NFC – tak dziś płacą Polacy
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Analizy Rzeczpospolitej
Płatności coraz mocniej bazują na technologii
Analizy Rzeczpospolitej
Energetyka idzie pod rękę z AI
Analizy Rzeczpospolitej
E-zakupy coraz mocniej zanurzone w technologii
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Analizy Rzeczpospolitej
Krajowy rynek farmaceutyczny w ważnym momencie
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama