Czas na inwestycje
Branża piekarska to w większości firmy produkcyjne. Ponad 90 proc. tego sektora stanowią małe i średnie przedsiębiorstwa, pozostałe to duże zakłady produkc...
Mrożonki i powrót do tradycji
Lokalne piekarnie mają szanse pokojowo współistnieć z producentami pieczywa do odpieku. Łączenie wypieku i gastronomii to moda, która przyszła z Zachodu.
Walka o ceny i o pracowników
Polacy jedzą coraz mniej pieczywa, jednak branża dostosowuje się do zmian. Piekarni ubywa, ale te, które się rozwijają, wiedzą, jak przyciągać klientów.
Znaleźć dla siebie miejsce
Nadzieje polskiego rynku piekarniczego to przedsiębiorstwa, które coraz lepiej radzą sobie ze zdobywaniem rynku. Dzięki inwestycjom w nowe technologie oraz...
Mistrzowie piekarniczego fachu
Duże piekarnie działające w Polsce wykorzystują fakt, że w kraju mamy dostęp do bardzo dobrych surowców, a nowoczesny park maszynowy pozwala nie tylko na p...
Rodzinnie, ale z ambicjami
Chociaż piekarnia kojarzy się często z niewielką, rzemieślniczą produkcją, to nie brakuje firm, które wyrosły z takich tradycji, a dzisiaj w nowoczesnych,...
Rozwój mimo ciosów
Branża mięsna nie ma lekko. W ciągu ostatnich lat dotknęło jej kilka plag – ptasia grypa, afrykański pomór świń czy rosyjskie sankcje. A jednak mimo tych c...
Jak zarządzać ryzykiem walutowym
Polska branża mięsna, w szczególności drobiarska, od kilkunastu lat znajduje się w trendzie wzrostowym, który średniorocznie wynosi 7–8 proc. Za taki stan...
Powrót do Azji i trendy w kuchni
Wpływ na przyszłość branży mięsnej będą miały nie tylko starania o odzyskanie utraconych rynków, ale też zmieniające się potrzeby krajowych konsumentów.