Polska jest jednym z największych producentów słodyczy w Unii Europejskiej

Jesteśmy jednym z największych producentów słodyczy w UE. Fabryki mają u nas globalne firmy. Wydatków na rozwój nie szczędzą też krajowe spółki.

Polskie firmy cukiernicze muszą postawić na eksport

Producenci słodyczy muszą stawiać przede wszystkim na eksport, jeżeli chcą nadal rozwijać się w szybkim tempie. Duży potencjał mają szczególnie rynki Blisk...

Polskie słodycze: Mamy apetyt na innowacje

W 2017 roku światowe wydatki na słodycze zwiększą się o 1,5 proc. Motorem rynku jest nie tylko rosnący popyt w Azji, ale także nowości.

Marek Przeździak: Konsumenci mają zaufanie do silnych marek

Rynek słodyczy w Polsce nie rozwija się już w szybkim tempie - mówi Marek Przeździak, prezes Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cu...

Marcin Piasecki: Apetyt na dalszy rozwój

Dojście przez polski przemysł cukierniczy do dzisiejszej, bardzo dobrej kondycji, nie było łatwe. Bardzo symptomatyczne są tutaj losy Wedla, ikony polskieg...

Czekoladowa hossa nad Wisłą

W Polsce nie brakuje firm, które z sukcesem wykorzystały duży popyt na słodycze w kraju i za granicą. Te ze ścisłej czołówki postawiły nie tylko na inwesty...

#RZECZoBIZNESIE: Marcin Serafin: Przed wahaniami kursowymi można się zabezpieczyć

Obecne poziomy kursowe z punktu widzenia wielu przedsiębiorców są bardzo korzystne, powyżej ich celów budżetowych – mówi Marcin Serafin, Kierujący Wydziałe...

Polskie mleczarnie zaczynają żegnać się z kryzysem

Ostatnie miesiące przyniosły wzrost cen na rynku mleka. To znak powrotu dobrej koniunktury w kluczowym sektorze przemysłu spożywczego.

Te samochody cieszą oko

Codziennie z wielkopolskiego Klonówca niedaleko Leszna wyjeżdżają na drogi ciężarówki firmy Transport Mleka Karol Wasiński. Każdy zestaw wyrusza do gospoda...

Azjatyckie tygrysy mają duży apetyt na mleko

W 2016 roku światowe wydatki na produkty mleczarskie sięgną 450 mld dol. W najbliższych latach popyt na nie będzie rósł najszybciej w Chinach i Indiach. Co...

Reklama
Reklama

Światowe podboje są szansą na dalszy rozwój

Aby nadal zwiększać sprzedaż, zakłady mleczarskie z Polski muszą w dalszym ciągu stawiać głównie na eksport. I to już nie tylko do krajów Unii Europejskiej...

Platformy bankowe zmniejszają ryzyko walutowe

Ze względu na duży popyt na żywność przemysł mleczarski zajmuje istotną pozycję w eksporcie polskich produktów rolno-spożywczych do Unii Europejskiej oraz...

Spór o obowiązek oznaczania kraju pochodzenia mleka

Unijne przepisy prawne dotyczące wymogów oznakowania żywności jedynie wobec określonych rodzajów produktów spożywczych zakładają obowiązek oznaczenia kraju...

Koncentracja poprawiłaby konkurencyjność

Sektor bardzo się zmienił w ostatnich 25 latach - mówi Waldemar Broś, prezes Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich.

Okna otwierają się na wielki świat

Polska jest europejskim centrum producentów drzwi i okien. Wojna o klienta toczy się nad Wisłą, na egzotycznych rynkach i w działach badawczo-rozwojowych.

Inny punkt widzenia

Niełatwo jest budować przynoszący dobre wyniki biznes na częściowo podbitym już rynku, w cieniu wielkich legend, lub samodzielnie pokierować polskimi oddzi...

Warto się chwalić dobrymi firmami

„Rzeczpospolita" postanowiła szeroko otworzyć swoje łamy dla branż polskiej gospodarki. Co dwa tygodnie będziemy publikować analizy dotyczące sytuacji posz...

Nasz własny amerykański sen

Potentaci polskiego rynku budowlanego – w tym właściciele największych w kraju firm produkujących drzwi i okna – od lat zajmują zasłużone, wysokie miejsca...

Liczy się znana marka i najwyższa jakość

Jesteśmy wiodącym producentem stolarki okiennej w Polsce. Jezierski Markowe Okna istnieje ponad 30 lat. Teraz przed nami, tak jak przed branżą, stoi poważn...

Reklama
Reklama