Reklama

Sektor, który będzie rosnąć

Dzisiaj tematem naszej analizy jest branża, która może uchodzić za trudną. Nie w sensie biznesowym – w sektorze opakowań i powiązanej z nim poligrafii mamy nieustanny rozwój.

Publikacja: 13.12.2016 20:42

Marcin Piasecki

Marcin Piasecki

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Dzielą nas kosmiczne odległości od siermiężnego peerelowskiego świata opakowań zastępczych, którego jedyną zaletą było to, że niekiedy pojawiały się wtedy świetne projekty graficzne. Polski przemysł opakowań jest coraz większy i coraz bardziej różnorodny. Potrafimy produkować opakowania na masową skalę, ale również wytwarzamy opakowania bardziej wysublimowane, w limitowanych seriach i na wyrafinowane zamówienia, tak jak robi to Dekorglass z Działdowa.

Jednocześnie jest to branża skazana na rozwój. Z kilku zasadniczych powodów. Przede wszystkim dlatego, że produkcja najróżniejszych typów opakowań w tym masowym wymiarze będzie rosła. Jest to oczywiście związane z rozwojem rynku e-commerce. Dosyć zaskakujące i raczej nie do utrzymania jest to, że część firm działających na tym rynku wysyła towary do klientów w opakowaniach może trwałych, ale ohydnych od strony estetycznej. Konkurencja na rynku jest ogromna i pod względem jakości opakowania również na rynku e-commerce stanie się powszechna.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Jak obejść podatkowe liberum veto Karola Nawrockiego?
Opinie Ekonomiczne
Dr Arak: Polityka monetarna staje się coraz bardziej polityczna
Opinie Ekonomiczne
Robert Gwiazdowski: Osładzanie życia bez opłat
Opinie Ekonomiczne
Cezary Kocik, mBank, o podwyżce CIT dla banków: Szkodliwa, dyskryminująca i krótkowzroczna
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Powrót do szkoły?
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama