Sektor, który będzie rosnąć

Dzisiaj tematem naszej analizy jest branża, która może uchodzić za trudną. Nie w sensie biznesowym – w sektorze opakowań i powiązanej z nim poligrafii mamy nieustanny rozwój.

Publikacja: 13.12.2016 20:42

Marcin Piasecki

Marcin Piasecki

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Dzielą nas kosmiczne odległości od siermiężnego peerelowskiego świata opakowań zastępczych, którego jedyną zaletą było to, że niekiedy pojawiały się wtedy świetne projekty graficzne. Polski przemysł opakowań jest coraz większy i coraz bardziej różnorodny. Potrafimy produkować opakowania na masową skalę, ale również wytwarzamy opakowania bardziej wysublimowane, w limitowanych seriach i na wyrafinowane zamówienia, tak jak robi to Dekorglass z Działdowa.

Jednocześnie jest to branża skazana na rozwój. Z kilku zasadniczych powodów. Przede wszystkim dlatego, że produkcja najróżniejszych typów opakowań w tym masowym wymiarze będzie rosła. Jest to oczywiście związane z rozwojem rynku e-commerce. Dosyć zaskakujące i raczej nie do utrzymania jest to, że część firm działających na tym rynku wysyła towary do klientów w opakowaniach może trwałych, ale ohydnych od strony estetycznej. Konkurencja na rynku jest ogromna i pod względem jakości opakowania również na rynku e-commerce stanie się powszechna.

Tylko 6 zł za pierwszy miesiąc czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Kredyt za drogi? Szymon Hołownia znalazł chłopca do bicia
Opinie Ekonomiczne
Trusewicz: O Bondzie co wybrał Rosję
Opinie Ekonomiczne
Marek Kutarba: Okręty podwodne ważniejsze od apache'ów
Opinie Ekonomiczne
Moja propozycja dla zespołu Brzoski: prywatyzacja przez deregulację
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jak osuszyć ocean biurokracji i wyjść z cienia Ameryki
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”