Polskie słodycze: Mamy apetyt na innowacje

W 2017 roku światowe wydatki na słodycze zwiększą się o 1,5 proc. Motorem rynku jest nie tylko rosnący popyt w Azji, ale także nowości.

Aktualizacja: 29.11.2016 20:35 Publikacja: 29.11.2016 19:40

Foto: 123RF

Niemal 179,4 mld dol. wyniesie wartość globalnego rynku słodyczy wobec około 176,7 mld dol. w 2016 r. – prognozuje firma badawcza Euromonitor International. Spośród regionów, w których kwoty przeznaczane na słodycze są największe, najbardziej – o 2,5 proc. – powinna pójść w górę sprzedaż w krajach Azji i Pacyfiku. W 2017 r. przekroczy 40,4 mld dol.

W Europie Zachodniej, która zajmuje pierwsze miejsce na świecie, wydatki urosną o niespełna 1 proc., do blisko 53,3 mld dol. Z kolei w Ameryce Północnej, która obroni trzecią pozycję, zwiększą się o 1,9 proc., do ponad 37,7 mld dol. – szacuje Euromonitor.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 6 zł za pierwszy miesiąc czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Analizy Rzeczpospolitej
Mniej niż co piąty mikroprzedsiębiorca korzysta z kredytu
Analizy Rzeczpospolitej
Wyzwania dla małego biznesu
Analizy Rzeczpospolitej
Rynek płatności cyfrowych u progu 2025 roku. Co będzie miał z jego rozwoju polski e-commerce?
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Analizy Rzeczpospolitej
Odkrywajmy potencjał płynący z cyfryzacji
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”