Reklama

Coraz więcej towarów do zapakowania

Rynek potrzebuje opakowań, więc zarówno ich producenci, jak i firmy poligraficzne zajmujące się nadrukami rozwijają się w tempie szybszym od PKB.

Publikacja: 13.12.2016 19:39

Foto: 123RF

Opakowanie sprzedaje produkt – wie to każdy przedstawiciel działu marketingu. Dlatego branże, które pozwalają je przygotować, są tak ważne i rosną wraz z rynkiem. W grę wchodzą ogromne pieniądze. Wartość polskiego rynku opakowań szacowana jest na ponad 9 mld euro (ok. 40 mld zł) i dynamicznie rośnie. Polska Izba Opakowań spodziewa się w tym roku wzrostu podobnego do zanotowanego w 2015 r., gdy sięgnął on 4,5–5 proc. Izba przypuszcza, że w segmencie opakowań do żywności i napojów przychody powiększą się o 5 proc., w przypadku leków i kosmetyków o 4–4,5 proc., w segmencie opakowań do wyrobów inwestycyjnych (farby, okna) ponad 5 proc.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Analizy Rzeczpospolitej
E-zakupy coraz mocniej zanurzone w technologii
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Analizy Rzeczpospolitej
Krajowy rynek farmaceutyczny w ważnym momencie
Analizy Rzeczpospolitej
Wynajem aut rośnie, ale kłopotów w tej branży też nie brakuje
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Analizy Rzeczpospolitej
Analiza danych mocno zyskuje na znaczeniu
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama