Jak pokazały wyniki badania „Lody oczami Polaków i Włochów” jedną z nich może być spontaniczne sięganie po mroźne słodkości. Psycholog Maria Rotkiel i Wedel zachęcają do okazjonalnego cieszenia się smakowitymi przyjemnościami, które mogą być elementem celebrowania życia i sposobem na złapanie dystansu.
Spontaniczna lodowa rozkosz
Lody jedzą (prawie) wszyscy Polacy i Włosi – na 1000 respondentów w Polsce znalazły się jedynie 4 osoby, które deklarują, że nie jedzą lodów (we Włoszech 2) – wynika z badania zrealizowanego przez Kantar na zlecenie LOTTE Wedel*.
Nad Wisłą, lody najczęściej je się w godzinach popołudniowych, Włosi natomiast chętniej sięgną po nie w południe lub wieczorem. Polacy częściej jedzą mroźne słodkości podczas spacerów, spotkań z bliskimi poza domem, jako dodatek (np. do kawy, szarlotki) lub jako słodką przekąskę w ciągu dnia, a także na randce. Spożycie lodów w Polsce i Włoszech różni się pod względem pory konsumpcji czy okazji, jednak motywacja jest najczęściej ta sama – 70% Polaków, a 58% Włochów, po lody sięga spontanicznie, wtedy, gdy najdzie ich na to ochota.
Radość, którą miło się dzielić
Wyniki badania wskazują, że pomimo pędzącego tempa życia i licznych obowiązków, nie zapominamy o rozpieszczaniu siebie samych i drobnych radościach, choćby w postaci lodów. – To dobrze, bo żeby dbać o siebie, o dobrą kondycję psychofizyczną, o witalność i energię, trzeba umieć zatrzymać się na chwilę i docenić małe przyjemności. Na długofalowe dobre samopoczucie i satysfakcję z życia największy wpływ ma codzienność. Receptą na uśmiech każdego dnia nie są jednorazowe wydarzenia i spektakularne sukcesy, ale drobne przyjemności – wyjaśnia psycholog Maria Rotkiel.
Jak pokazują badania, Polacy delektują się mroźnymi smakołykami przede wszystkim z rodziną (57 proc.) lub z partnerem (47 proc.). Mieszkańcy Włoch natomiast zdają się być w tej kwestii większymi indywidualistami – w pojedynkę lody konsumuje 26 proc. badanych (w Polsce 18 proc.).
– Lody są doskonałym przykładem przyjemności, po którą warto okazjonalnie sięgać. Mogą być słodkim dopełnieniem chwil spędzanych z bliskimi, a także odpoczynku w osobności. Jeśli ważne są dla nas bliskie osoby i to, co możemy dać od siebie światu, to przede wszystkim powinniśmy zadbać o własną pozytywną energię – wyjaśnia Maria Rotkiel.
Jaki smak ma rozpieszczanie?
Przy wyborze lodów kierujemy się nie tylko impulsem – ważny jest również ich smak. Badanie ujawniło przywiązanie do tradycji: podium lodowych faworytów w Polsce należy do wanilii, śmietanki i czekolady. Włosi natomiast, poza bezkonkurencyjną czekoladą, gustują także w orzechu laskowym i pistacji. Klasyka rządzi również, jeżeli chodzi o ulubione lodowe dodatki – zarówno Polacy i Włosi najchętniej sięgają po te czekoladowe.
– Cieszymy się, że w tym sezonie możemy być jeszcze bardziej obecni w celebracji małych przyjemności przez Polaków, dostarczając im lody odpowiadające ich upodobaniom. Oferta lodowa LOTTE Wedel obejmuje zarówno formaty impulsowe, jak i familijne, aby móc rozkoszować się chwilą relaksu na swój ulubiony sposób, zawsze w czekoladzie – mówi Aleksandra Kusz vel Sobczuk, Kierownik Komunikacji Korporacyjnej w LOTTE Wedel.
Portfolio lodów E.Wedel obejmuje linię premium w czterech smakach, w formatach impulsowych i familijnych oraz lody Ptasie Mleczko® dostępne w formacie na patyku w trzech wariantach smakowych.
*Badanie „Lody oczami Polaków i Włochów” zrealizował ośrodek badawczy Kantar na zlecenie LOTTE Wedel w dniach 15-23 kwietnia, metodą CAWI (panel), 15 min, na reprezentatywnej grupie Polaków i Włochów korzystających z internetu.