Wójt gminy albo burmistrz lub prezydent miasta będą musieli poinformować o aktualnym stanie wody na administrowanych przez siebie kąpieliskach i miejscach okazjonalnie wykorzystywanych do kąpieli. Taki obowiązek nakłada na nich rozporządzenie ministra zdrowia w sprawie ewidencji oraz sposobu oznakowania kąpielisk i miejsc okazjonalnie wykorzystywanych do kąpieli. Jego projekt trafił do konsultacji publicznych.

Czytaj także: Prawo wodne: niektóre kąpieliska będą strzeżone tylko przez 30 dni

Na tablicy, prócz informacji o administratorze i adresu oddziału sanepidu, który bada czystość wody, będą musiały się znaleźć informacje o bieżącej jakości wody w kąpielisku, a w akwenach, w których mogą występować częściowe zanieczyszczenia, o liczbie dni, w których kąpiel była zakazana w poprzednich sezonach. Będzie też trzeba podawać przyczyny zakazu kąpieli. Jeśli miejsce jest do kąpieli wykorzystywane tylko okazjonalnie, na tablicy będzie musiała znaleźć się informacja o sezonie kąpielowym określonym dla tego miejsca.

W 2017 r. w Polsce działało 205 kąpielisk i 835 miejsc okazjonalnie wykorzystywanych do kąpieli. ©?