Reklama
Rozwiń
Reklama

Jan Wieliński: Afryka nie będzie czekała na polski biznes

Handel w Afryce to działalność długodystansowa - mówi Jan Wieliński, były ambasador RP w Zimbabwe, Zambii i Malawi, który w Afryce przepracował na placówkach dyplomatycznych ponad 22 lata.

Publikacja: 30.10.2018 10:52

Jan Wieliński: Afryka nie będzie czekała na polski biznes

Foto: Archiwum

Dlaczego Polska powinna być zdecydowanie bardziej obecna gospodarczo w Afryce?

Przede wszystkim dlatego, że jest to kontynent, który bardzo dynamicznie się rozwija. Według szacunków Międzynarodowego Funduszu Walutowego i Banku Światowego w ciągu najbliższych lat średni wzrost PKB Afryki jako całości będzie oscylował w graniach 6-7 proc rocznie przez następne 20 lat. Polscy biznesmeni powinni w tym rozwoju szukać dla siebie szans. I prawdę powiedziawszy powinni to robić już teraz, gdyż kontynent ten jest bardzo mocno penetrowany przez biznes chiński, indyjski, japoński, południowokoreański, ale i turecki. Do Afryki wracają też Rosjanie. Bardzo aktywni są Amerykanie. Do tego wciąż bardzo mocne są wpływy krajów – byłych kolonizatorów – m.in. Francji i Wielkiej Brytanii. Dlatego polscy przedsiębiorcy nie mają już na co czekać, gdyż dalsze odraczanie ekspansji do Afryki będzie tylko pogarszało naszą pozycję startową.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Nie ma darmowych lunchów. Regulacji też
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama