Aktualizacja: 02.09.2020 18:30 Publikacja: 02.09.2020 18:30
Foto: Adobe Stock
Placówki dyplomatyczne działają w Polsce na podstawie prawa międzynarodowego, w tym umów międzynarodowych. Zgodnie z Konwencją Wiedeńską o stosunkach dyplomatycznych, państwo przyjmujące ma obowiązek pomóc w zorganizowaniu pomieszczeń koniecznych dla misji. Pomieszczenia misji są nietykalne, a funkcjonariusze państwa przyjmującego nie mogą wkraczać do tych pomieszczeń, chyba że uzyskają zgodę szefa misji (art. 22 Konwencji). Oznacza to, że teren placówek dyplomatycznych jest szczególnie chroniony i polskie służby takie jak policja, straż miejska, a nawet wojsko nie mogę bez pozwolenia ambasadora wejść. Nie ma też możliwości przeprowadzenia żadnych kontroli np. przez Państwową Inspekcję Pracy. Zasady te, zgodnie z Konwencją, obowiązują również w rezydencji ambasadora lub innego przedstawiciela dyplomatycznego.
Mój klient nie przyznał się do zarzucanych mu czynów; złożył oświadczenie dotyczące swojej kondycji zdrowotnej –...
Rzecznik Praw Pacjenta wypłaci pacjentowi najwyższą możliwą do przyznania sumę świadczenia kompensacyjnego z Fun...
Sąd Najwyższy uznał w środę częściowo skargi Karola Nawrockiego i Marka Jakubiaka, którzy zakwestionowali niektó...
Czy złożenie w akcie notarialnym nieprawdziwego oświadczenia stanowi przestępstwo? Sprawę, na kanwie historii z...
Wiemy, że maturzyści i ósmoklasiści często pragną sprawdzić swoje odpowiedzi zaraz po zakończeniu egzaminu. Dzię...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas