PZU obejmuje ochroną pasażerów LOT

Trzy tysiące klientów w ciągu trzech tygodni skorzystało z najnowszej oferty ubezpieczeniowej PZU przygotowanej dla podróżnych Polskich Linii Lotniczych LOT.

Aktualizacja: 05.12.2018 20:25 Publikacja: 05.12.2018 20:00

PZU obejmuje ochroną pasażerów LOT

Foto: Adobe Stock

We wrześniu 2017 r. LOT ogłosił postępowanie przetargowe na wybór ubezpieczyciela obsługującego sprzedaż ubezpieczeń turystycznych oferowanych wraz biletem lotniczym. W styczniu 2018 r. wybrał ofertę złożoną przez PZU i Chub European Group Limited – firmę, która udostępnia tego typu usługi dla linii lotniczych. Teraz ubezpieczenie „PZU pomoc w podróży LOT" jest już dostępne.

Czytaj także: Wspólny projekt PZU i LOT. Jak do tego doszło? – rozmowa z Małgorzatą Sadurską z zarządu PZU

– Dzięki tej ofercie klienci narodowego przewoźnika zyskują kompleksową ochronę podróży, a PZU będzie im mogło pomóc, jeśli znajdą się w trudnej sytuacji – mówi Małgorzata Sadurska, członek zarządu PZU odpowiedzialna za strategiczne programy partnerskie.

W ramach ubezpieczenia „PZU pomoc w podróży LOT" do wyboru są trzy warianty polisy. Pierwszym jest ubezpieczenie anulowania podróży. Klient, decydując się na ten rodzaj ubezpieczenia, może liczyć na zwrot opłat za bilet lotniczy, a także kosztów zorganizowanego wypoczynku, w tym zakwaterowania czy wynajętego samochodu do maksymalnej kwoty 2250 złotych. Polisa chroni od momentu rozpoczęcia podróży. Wybierając drugi z wariantów, podróżny zyskuje ochronę od wyjścia z domu aż do powrotu. Pakiet ten obejmuje m.in. ubezpieczenie OC, pokrycie kosztów medycznych i transportu w nagłych wypadkach, świadczenie szpitalne, odszkodowanie za utracony bagaż i rzeczy osobiste i rekompensatę w przypadku skrócenia podróży. Trzecia wersja jest połączeniem obu pierwszych wariantów.

Zakup ubezpieczenia został zintegrowany w systemie Amadeus, który jest największym na świecie operatorem systemów dystrybucji biletów lotniczych. Po wyborze kierunku podróży, liczby dni i liczby podróżujących osób klient dostaje propozycje trzech wariantów ubezpieczenia z wyliczoną składką. Koszt polisy zostaje automatycznie doliczony do ceny biletu. Jako potwierdzenie podróżny otrzymuje dwie wiadomości e-mailowe – jedna zawiera dokumenty podróży od LOT-u, druga certyfikat ubezpieczeniowy.

– Certyfikat zawiera informacje dotyczące podróży, na które składają się: dane osób ubezpieczonych, cel oraz data podróży, wariant ubezpieczenia oraz najważniejsza rzecz, czyli całodobowy numer telefonu do kontaktu w celu uzyskania pomocy. Warto go mieć przy sobie – podkreśla Anna Klimczak, menedżer w Chubb.

Na razie „PZU pomoc w podróży LOT" jest dostępna na polskim rynku i mogą skorzystać z niej wszyscy pasażerowie LOT-u.W niedługim czasie jednak ma zostać rozszerzona na rynki zagraniczne. PZU nie wyklucza też, że w przyszłości podejmie współpracę z innymi przewoźnikami, niekoniecznie lotniczymi.

We wrześniu 2017 r. LOT ogłosił postępowanie przetargowe na wybór ubezpieczyciela obsługującego sprzedaż ubezpieczeń turystycznych oferowanych wraz biletem lotniczym. W styczniu 2018 r. wybrał ofertę złożoną przez PZU i Chub European Group Limited – firmę, która udostępnia tego typu usługi dla linii lotniczych. Teraz ubezpieczenie „PZU pomoc w podróży LOT" jest już dostępne.

Czytaj także: Wspólny projekt PZU i LOT. Jak do tego doszło? – rozmowa z Małgorzatą Sadurską z zarządu PZU

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Ubezpieczenia
Drożeją polisy na zdrowie i abonamenty medyczne
Ubezpieczenia
Roszady w największym polskim ubezpieczycielu. Były szef mBanku na czele PZU Życie
Ubezpieczenia
OFE dały zarobić lepiej niż lokaty bankowe i subkonta ZUS
Ubezpieczenia
Po wyborze nowego zarządu kapitalizacja PZU w górę o blisko miliard złotych
Ubezpieczenia
Rekord sprzedaży polis majątkowych i życiowych Warty