Ubezpieczenia

PZU pomoże w razie kłopotów klientom LOT

Fotorzepa, Jerzy Dudek
Wspólny projekt PZU i LOT. Jak do tego doszło? – rozmowa z Małgorzatą Sadurską z zarządu PZU

Dlaczego PZU zdecydowało się na współpracę z LOT-em?

Małgorzata Sadurska, członek zarządu PZU odpowiedzialna za strategiczne programy partnerskie: Ambicją Grupy PZU, wyrażoną w naszej strategii do roku 2020, jest tworzenie jak najściślejszej relacji z klientami. Chcemy im na co dzień towarzyszyć i ułatwiać dokonywanie właściwych wyborów, które pomogą zabezpieczyć ich życie, zdrowie, majątek. Współpraca z PLL LOT jest istotnym elementem realizacji tej strategii. Dzięki ofercie „PZU Pomoc w Podróży LOT" klienci narodowego przewoźnika zyskują kompleksową ochronę podróży, a PZU będzie im mogło pomóc, jeśli znajdą się w trudnej sytuacji w podroży. PZU i LOT są krajowymi liderami na swoich rynkach, połączenie sił zaowocowało przygotowaniem i wdrożeniem wspólnej oferty. Aby kompleksowo obsługiwać wszystkie rynki, na których działa LOT, PZU pozyskało do współpracy Chubb European Group – globalnego dostawcę tego typu rozwiązań i ubezpieczeń turystycznych dla linii lotniczych.

Kto był inicjatorem tej współpracy?

We wrześniu 2017 roku LOT ogłosił przetarg na ubezpieczyciela, obsługującego sprzedaż ubezpieczeń turystycznych, które będą oferowane wraz biletem lotniczym. A w styczniu 2018 roku wybrał ofertę złożoną przez PZU i Chubb, która spełniała wszystkie wymagania i oczekiwania stawiane w przetargu. W wyniku intensywnych prac prowadzonych wspólnie przez PZU, Chubb, LOT i podwykonawców, 14 listopada uruchomiliśmy możliwość zakupu ubezpieczeń na rynku polskim. Kolejne rynki będziemy uruchomiali sukcesywnie.

Na jakie korzyści ze współpracy z LOT liczy PZU?

Współpraca z LOT pozwala zaoferować kompleksowe ubezpieczenie turystyczne osobom, które są na etapie planowana podróży. W ramach partnerstw strategicznych PZU przygotowujemy oferty, które stanowią odpowiedź na potrzeby i oczekiwania klientów PLL LOT.

Ilu klientów chcecie pozyskać w ten sposób?

Pamiętajmy, że nasza oferta ubezpieczeniowa stanowi uzupełnienie do podróży, która jest realizowana przez LOT. Chcielibyśmy, aby z naszej wspólnej oferty skorzystało jak najwięcej klientów przewoźnika.

Czy oferta skierowana jest tylko do polskich pasażerów LOT?

Na chwilę obecną oferta ubezpieczeń „PZU Pomoc w Podróży LOT" jest dostępna na polskim rynku i mogą skorzystać z niej wszyscy pasażerowie LOT-u. W niedługim czasie zostaną uruchomione kolejne rynki zagraniczne.

Czy PZU rozważa rozszerzenie tej oferty na innych przewoźników lotniczych operujących z naszego kraju np. Wizz Aira bądź Ryanaira? Czy były w tej sprawie prowadzone jakieś rozmowy?

Na razie skupiamy się na rozwijaniu niedawno rozpoczętej współpracy z LOT i sukcesywnym uruchamianiu oferty ubezpieczeń turystycznych na kolejnych rynkach zagranicznych we współpracy z Chubb. Możemy natomiast ujawnić, że w niedługim czasie zaprezentujemy drugi etap wspólnego projektu z PLL LOT, poszerzający paletę produktów i usług.

Czy PZU rozważa skierowanie podobnej oferty do klientów przewoźników innych niż lotniczych, np. PKP?

PZU ciągle poszerza grono klientów. Niewykluczone jest, że w przyszłości podejmiemy współpracę z innymi przewoźnikami.

Rozmawiał Piotr Skwirowski

Źródło: rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL