Dlaczego PZU zdecydowało się na współpracę z LOT-em?
Małgorzata Sadurska, członek zarządu PZU odpowiedzialna za strategiczne programy partnerskie: Ambicją Grupy PZU, wyrażoną w naszej strategii do roku 2020, jest tworzenie jak najściślejszej relacji z klientami. Chcemy im na co dzień towarzyszyć i ułatwiać dokonywanie właściwych wyborów, które pomogą zabezpieczyć ich życie, zdrowie, majątek. Współpraca z PLL LOT jest istotnym elementem realizacji tej strategii. Dzięki ofercie „PZU Pomoc w Podróży LOT" klienci narodowego przewoźnika zyskują kompleksową ochronę podróży, a PZU będzie im mogło pomóc, jeśli znajdą się w trudnej sytuacji w podroży. PZU i LOT są krajowymi liderami na swoich rynkach, połączenie sił zaowocowało przygotowaniem i wdrożeniem wspólnej oferty. Aby kompleksowo obsługiwać wszystkie rynki, na których działa LOT, PZU pozyskało do współpracy Chubb European Group – globalnego dostawcę tego typu rozwiązań i ubezpieczeń turystycznych dla linii lotniczych.
Kto był inicjatorem tej współpracy?
We wrześniu 2017 roku LOT ogłosił przetarg na ubezpieczyciela, obsługującego sprzedaż ubezpieczeń turystycznych, które będą oferowane wraz biletem lotniczym. A w styczniu 2018 roku wybrał ofertę złożoną przez PZU i Chubb, która spełniała wszystkie wymagania i oczekiwania stawiane w przetargu. W wyniku intensywnych prac prowadzonych wspólnie przez PZU, Chubb, LOT i podwykonawców, 14 listopada uruchomiliśmy możliwość zakupu ubezpieczeń na rynku polskim. Kolejne rynki będziemy uruchomiali sukcesywnie.
Na jakie korzyści ze współpracy z LOT liczy PZU?