Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Ireneusz Merchel: Z Warszawy do Lublina pociągiem w 1,5 godz.

Modernizację kolei robimy kompleksowo, żeby przez 20-30 lat nie wracać na usprawnione linie – mówi Ireneusz Merchel, prezes Polskich Linii Kolejowych, gość programu Pawła Rożyńskiego.

Aktualizacja: 09.03.2017 13:26 Publikacja: 09.03.2017 12:54

#RZECZoBIZNESIE: Ireneusz Merchel: Z Warszawy do Lublina pociągiem w 1,5 godz.

Foto: tv.rp.pl

Gość tłumaczył, że Polskie Linie Kolejowe w tym roku mają plan inwestycyjny na poziomie 5,5 mld zł. - A 2018 r. będzie przełomem, kiedy zakładamy realizację na poziomie ok 10 mld zł. Nigdy w historii na kolei nie było takiej kwoty zrealizowanych inwestycji - mówił Merchel.

Zaznaczył, że Linia Warszawa-Lublin będzie modernizowana od czerwca tego roku. - Przygotowujemy trasy objazdowe, żeby był przejazd zarówno dla pociągów pasażerskich, ale i częściowo towarowych – tłumaczył gość.

- W tym roku rozpoczynamy również odcinek Poznań-Konin – dodał.

Wyjaśnił, że trasy objazdowe dotychczas istniały, ale oferowały niższe prędkości. - Po modernizacji, te linii objazdowe będą służyły lokalnie do ruchu regionalnego. To jest ważne, bo te linie to nie będą stracone pieniądze - stwierdził Merchel.

Reklama
Reklama

Podkreślił, że inna istotna inwestycja to Kraków Towarowy – Kraków Lutnicze. - Budujemy dwa tory przez centrum Krakowa. Ta inwestycja zakończy się do 2020 r. - mówił.

Zaznaczył, że w czasie modernizacji czas przejazdu na trasie objazdowej Warszawa-Lublin wynosił będzie 2 godz. 50 min., ok pół godziny dłużej niż teraz. - Z Warszawy do Poznania również czas dotarcia wydłuży się o pół godziny – prognozował.

Podkreślił, że po modernizacji z Warszawy do Lublina pojedziemy 1,5 godz. - Założenie jest takie, że w takim czasie będziemy jeździć na tej trasie w 2021 r. Prędkość na całym odcinku wyniesie 160 km/h – mówił.

Gość tłumaczył, że linia CMK (połączenia Warszawa-Kraków, Warszawa-Katowice) była przygotowywana pod względem geometrycznym na większe prędkości, natomiast niestety ma przestarzałą sieć trakcyjną i obiekty inżynieryjne. - Mamy to w planie do wymiany do końca 2022 r. Chcemy jechać z prędkością 230 km/h od 2023 r. po CMK. W tej chwili na długości 70 km jest 200 km/h, na reszcie 160 km/h – wyjaśnił.

Podkreślił, że CMK jest newralgiczna z punktu widzenia przewozów pasażerskich. - Gdybyśmy wstrzymali ruch pociągów, to w ciągu 3 lat udałoby się ją zmodernizować, ale spowodowałoby to paraliż - tłumaczył Merchel.

- Modernizację robimy kompleksowo, żeby przez 20-30 lat na te linie kolejowe nie wracać – zaznaczył.

Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Transport
Linia metra M2 zostanie przedłużona. Trzy nowe stacje w Ursusie
Transport
Huśtawka nastrojów na akcjach PKP Cargo. KNF analizuje transakcje
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Transport
Akcje PKP Cargo gwałtownie tracą na wartości
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama