fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Telekomunikacja i IT

Orange Polska: zmiany w podejściu do telewizji IPTV przyniosą więcej gotówki

Orange Polska, który wraz z usługami telekomunikacyjnymi proponuje od kilku lat abonentom także telewizję, poinformował dziś giełdowych inwestorów, że zmienia sposób pozyskiwania treści wideo na potrzeby usług oferowanej za pośrednictwem łączy szerokopasmowych (IPTV).
Zmieni się – zdaniem zarządu na lepsze - także sposób księgowania przychodów z opłat za ten typ usługi telewizyjnej i kosztów.
- Orange Polska polepsza swoją ofertę telewizyjną dla klientów IPTV, co jest krokiem w kierunku spieniężenia inwestycji w FTTH – podał operator w raporcie bieżącym na warszawskiej giełdzie.
- Od dzisiaj nasza oferta telewizyjna dostępna dla naszych klientów stacjonarnego Internetu, korzystających z platformy IPTV będzie oparta na treści agregowanej przez Orange Polska. Agregacja treści oznacza, że Orange Polska kupuje prawa do kanałów telewizyjnych bezpośrednio od nadawców" – informuje telekom.
Według Orange Polska, ta zmiana w podejściu, od odsprzedaży do samodzielnej agregacji kontentu, umożliwia większą elastyczność w dopasowaniu oferty TV do potrzeb klientów oraz pozwala na rozwój dodatkowych usług, takich jak catch-up TV (odtwarzanie programów w dowolnym momencie), multiroom (więcej niż jeden dekoder tv na gospodarstwo) oraz multiscreen (treści mogą być odtwarzane na kilku urządzeniach).
- W rezultacie Orange Polska poprawia swoją pozycję konkurencyjną w zakresie treści, co jest głównym elementem naszej strategii skoncentrowanej na gospodarstwie domowym oraz pomoże nam spieniężyć planowane w nadchodzących latach inwestycje w technologię światłowodową" – uważa zarząd spółki.
Orange uważa, że jednym z kluczowych czynników wyboru operatora usług stacjonarnych jest jakość oferty telewizyjnej. Pakiet kanałów dostępnych w podstawowym abonamencie wzrósł z 61 do 91, z czego 25 kanałów w jakości HD.
Nowy sposób pozyskiwania programów oznacza dla Orange Polska inny sposób księgowania przychodów z usługi telewizyjnej.
- Z perspektywy finansowej powyższa zmiana oznacza, że Orange Polska będzie rozpoznawała całość przychodów z pakietów TV zakupionych przez klientów IPTV oraz będzie uznawała związane z tym koszty kontentu. W modelu odsprzedaży, który istniał do tej pory Orange Polska dzieliła przychody ze sprzedaży pakietów TV (z wyjątkiem pakietu podstawowego). Oczekujemy, że ta zmiana nie tylko polepszy ofertę dla klienta ale również przełoży się na lepszą wartość finansową – podał Orange Polska.
- W ciągu najbliższych 3 lat, dzięki zaplanowanym przez Orange Polska inwestycjom 3,5 miliona rodzin znajdzie się w zasięgu Internetu światłowodowego. Bardzo się cieszę, że będziemy mogli oferować go w pakiecie z nową ofertą telewizyjną, doskonale odpowiadającą na potrzeby wymagających klientów - powiedział Michał Paschalis-Jakubowicz, członek zarządu Orange Polska ds. marketingu.
– Wzbogacając samodzielnie tworzoną ofertę telewizyjną, zyskujemy większą elastyczność zarówno pod względem cenowym jak i doboru programów. Dołożyliśmy starań, żeby nasza nowa propozycja pozytywnie wyróżniła się na rynku; jestem przekonany, że zostanie dobrze przyjęta przez klientów – dodał.
Baza klientów IPTV w Orange Polska na koniec 2015 wyniosła 184 tys. i wzrosła o prawie 30 proc. w ciągu roku.
Orange zapewnił przy tym, że choć zmienia sposób agregacji treści, to planuje w dalszym ciągu rozwijać silne partnerstwo z platformą satelitarną nc+ i dosprzedawać pakiety nc+ dla klientów IPTV".
'Jeśli chodzi o ofertę telewizyjną w technologii DTH, to nie ulega ona zmianie. Nadal będzie oparta na odsprzedaży treści TV platformy satelitarnej nc+ a przychody będą dzielone – poinformował telekom.
Z usług satelitarnej telewizji sprzedawanej przez Orange korzystało na koniec grudnia 603 tys. abonentów.
Platforma nc+ należy do Grupy Canal+, kontrolowanej przez francuski holding Vivendi. Mniejszościowe pakiety udziałów w polskiej platformie mają także Grupa TVN oraz Grupa Liberty Global, właściciel sieci kablowej UPC Polska (na koniec grudnia miała 17 proc. udziałów ITI Neovision, spółce prowadzącej platformę nc+).
Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA