Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 07.05.2018 05:44 Publikacja: 06.05.2018 19:13
Foto: mat. pras.
"Rzeczpospolita": Polki wydadzą w tym roku ponad 2 mld zł na produkty do makijażu. Dlaczego dla wielu kobiet codzienne nakładanie pudru czy szminki na twarz staje się rytuałem, bez którego trudno wyjść z domu?
Konrad Maj: Makijaż to nic nowego. Kiedyś zdobiono swoje twarze, żeby kultywować rozmaite wierzenia, ale również po to, żeby odstraszyć złe moce albo wrogów. Dziś makijaż stosujemy głównie po to, żeby przypodobać się innym ludziom. Wywołać w nich nie tyle strach, ile uśmiech i pozytywne nastawienie. I to nie tylko domena kobiet, również coraz większa liczba mężczyzn stosuje makijaż, choć oni zwykle się do tego nie przyznają. Współczesne relacje międzyludzkie nie są tak silne jak kiedyś. Często mamy tylko chwilowy kontakt z wieloma ludźmi i w dużym stopniu oceniamy ich właśnie na podstawie wyglądu. Dla niektórych receptą na pozytywne wejście w relacje będzie makijaż.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Kontrowersyjne zachowania, awans do elitarnej jednostki policji, a w finale wpadka z mefedronem i zwolnienie – u...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Nadchodzi wojna i co dalej? W wielu krajach stworzone są zasady współpracy państw i przedsiębiorstw podczas konf...
Wstrzymana deportacja trójki cudzoziemców zatrzymanych za rozróbę na koncercie Maksa Korża na Stadionie Narodowy...
Ze zleconych przez „Rzeczpospolitą” badań wynika, że w polskim społeczeństwie utrzymuje się wysoka mobilizacja w...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
1 listopada wejdzie w życie zakaz sprzedaży alkoholu w sklepach i na stacjach benzynowych – taką decyzję podjęli...
Chcemy, żeby Nowy Ursus był czymś więcej niż projektem na 1,5 tys. mieszkań, żeby każdy nabywca otrzymywał więcej niż sam lokal - całe doświadczenie życia w dobrze zaprojektowanej przestrzeni - mówi Boaz Haim, prezes spółki Ronson Development.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas