Reklama

Brytyjskie firmy boją się skutków brexitu w zatrudnieniu

Ponad połowa brytyjskich firm z zagranicznymi pracownikami obawia się, że rządowe plany imigracyjne po brexicie zaszkodzą im - wynika z ankiety BCC przeprowadzonej od 29 kwietnia do 6 maja

Publikacja: 09.07.2019 18:09

Brytyjskie firmy boją się skutków brexitu w zatrudnieniu

Foto: Bloomberg

53 proc. z 380 firm pytanych przez Brytyjskie Izby Handlu BCC i firmę pośrednictwa pracy Indeed odpowiedziało, że ujemnie odczują objęcie istniejącym obecnie minimalnym wynagrodzeniem wykwalifikowanych pracowników spoza UE wszystkich migrujących na Wyspy pracowników po wyjściu W.Brytanii z Unii. 57 proc. stwierdziło, że ucierpi z powodu planu wprowadzenia limitu 12 miesięcy dla prawa pobytu i pracy dla mniej wykwalifikowanych imigrantów.

- Firmy w wielu sektorach mają coraz większe trudności w znalezieniu pracowników z odpowiednią wiedzą zawodową - stwierdził ekonomista w Indeed, Pawel Adrjan. - Podobnie jak w każdej otwartej gospodarce, przepływy migracyjne są jednym ze sposobów otwierania zaworu bezpieczeństwa, ale nasza ankieta wykazała, że nowe propozycje nie pokrywają różnych potrzeb pracodawców - dodał. Jego zdaniem, najwięcej elastyczności wymagają służba zdrowia i budownictwo - pisze Reuter.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Rynek pracy
Zwalniani specjaliści mają sposób na szybki powrót na rynek pracy
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Rynek pracy
Rzadziej pracujemy po godzinach, lecz częściej chorujemy przy biurku
Rynek pracy
Walmart rezygnuje z pracowników z wizą H-1B. Co dalej z zagranicznymi talentami?
Rynek pracy
Specjaliści bardziej niż menedżerowie odczuli pogorszenie na rynku pracy
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Rynek pracy
Już niemal każdy programista pracuje z AI
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama