Reklama
Rozwiń

Firmy nie oszczędzają na dyrektorskich gwiazdach

Dyrektorzy ds. e -commerce dołączyli w czasie pandemii do grupy kluczowych, wysoko wynagradzanych menedżerów. W płacowej elicie jest też nowe w wielu firmach stanowisko dyrektora ds. rozwoju.

Aktualizacja: 31.05.2021 11:05 Publikacja: 30.05.2021 21:00

Firmy nie oszczędzają na dyrektorskich gwiazdach

Foto: Adobe Stock

O ile po kryzysie finansowym 2008 r. na szczyty płacowych rankingów wypłynęli dyrektorzy finansowi, to obecny kryzys pandemii podbił znaczenie i wynagrodzenia dyrektorów ds. cyfryzacji (Chief Digital Officers) i top menedżerów w branży e-commerce, w tym szefów platform internetowych – wynika z najnowszego raportu firmy Page Executive, specjalizującej się w rekrutacji pracowników na najwyższe stanowiska zarządzające.

Według niego branża e-commerce – przeżywająca w czasie pandemii prawdziwy boom – podwyższała płace dyrektorów praktycznie we wszystkich działach, a także wynagrodzenia prezesów. Po tych podwyżkach (nie licząc hojnych bonusów) e-commerce dorównuje przeciętnymi zarobkami prezesów dużym sieciom handlowym. Mediana to 70 tys. zł miesięcznie, ale maksymalne pensje, rzędu 150 tys. miesięcznie (plus roczna premia), są tam nawet wyższe niż w handlu detalicznym.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Rynek pracy
Wysokie zarobki po studiach magisterskich? Kto zarabia najwięcej już w pierwszym roku
Rynek pracy
Polscy pracodawcy polubili Kolumbijczyków
Rynek pracy
Krótszy tydzień pracy? Dopiero w przyszłym roku, ale wkrótce ruszą zapisy
Rynek pracy
Talibowie na saksach w Rosji. Kto jeszcze pracuje w rosyjskich fabrykach?
Rynek pracy
Zagadka rynku pracy. Bezrobocie spada, ale plany zwolnień grupowych rosną