6,7 kilogramów czarnej, białej czy mlecznej rocznie na statystycznego Francuza daje im siódme miejsce w Europie, daleko za liderami, Niemcami, którzy zjadają po 12,22 kg. Średnio wydają na te słodycze 110 euro rocznie.
- Symbolem Wielkanocy jest jajko — symbol odnowy, życia, nadejścia wiosny, jest więc powszechnym prezentem na te święta — wyjaśnia sekretarz generalny organizacji producentów czekolady, Florence Pradier.
W 2015 r. sprzedano we Francji 396 500 ton wyrobów z czekolady, na okres wielkanocny przypadło 15 ą180 ton. To 5 proc. rynku, więc 81 firm produkujących je przygotowuje specjalną ofertę.
Przed świętami Bożego Narodzenia sprzedaje się dwukrotnie więcej, bo sezon trwa kilka tygodni, nawet do pierwszych dni nowego roku.
— Wielkanoc to praktycznie jeden weekend, sklepy znacznie później wystawiają świąteczne stoiska. Większość zakupów następuje w ostatnim tygodniu dotyczy to zarówno drobnych cukierników jak duże sklepy — wyjaśniła Pradier.