Reklama

Szułdrzyński: Wielki powrót dziennikarstwa

Amerykańscy eksperci mówią już o medialnym efekcie Trumpa. Po wyborach w USA prestiżowe tytuły – takie jak „New York Times", „The Wall Street Journal" czy „New Yorker" – mogą się pochwalić idącym w setki tysięcy wzrostem liczby cyfrowej prenumeraty.

Aktualizacja: 05.07.2017 22:12 Publikacja: 05.07.2017 20:44

Szułdrzyński: Wielki powrót dziennikarstwa

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Badania przeprowadzone podczas ostatniej kampanii wyborczej w Stanach Zjednoczonych pokazały, że fałszywe informacje mają się świetnie. Ale Donald Trump jest tu tylko symbolem. Choć duża część liberalno-lewicowych elit Zachodu widzi w nim uosobienie wszelkiego zła, wzrost liczby fałszywych newsów wynika ze zmiany sposobu korzystania z mediów. Już ponad 60 proc. Amerykanów informacje o świecie czerpie z mediów społecznościowych. Sęk w tym, że czytając tam wiadomości, rzadko zwracają uwagę na to, jakie są ich źródła. Dotychczas dla wielu rozstrzygający był fakt, że o czymś usłyszeli w telewizji. Internet tylko trochę zmienił tę sytuację: dla wielu osób o tym, czy coś jest prawdziwe czy nie, rozstrzyga fakt, że przeczytali o tym... w internecie.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Kraj
Wojna tuż za granicą, a politycy się kłócą. Spory ucichły tylko na dwa dni
Materiał Płatny
OGŁOSZENIE
Kraj
Olejomaty opanowują Mazowsze, ale omijają Warszawę. Stolica czeka na innowacyjny recykling
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Kraj
Polska bez kompleksów. Młodsi uważają, że to Zachód jest zacofany
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama