Reklama

Nizinkiewicz: Wojna ideologiczna najbardziej opłaca się PiS

Kwestie LGBT i naklejek uderzających w mniejszości homoseksualne to tematy zastępcze przed wyborami, pozwalające przykryć sprawy niewygodne dla władzy.

Aktualizacja: 23.07.2019 10:33 Publikacja: 22.07.2019 18:45

Nizinkiewicz: Wojna ideologiczna najbardziej opłaca się PiS

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Drożyzna, kryzys lekowy, problemy w szkołach z podwójnym rocznikiem, porażki w polityce zagranicznej rządu – to tematy, które jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki nagle zniknęły z agendy najważniejszych spraw w krajowej debacie publicznej. Nie przypadkiem były to kwestie niewygodne dla PiS. Umiejętnie przykryła je wrzutka „Gazety Polskiej", bliskiego sojusznika obecnie rządzących, o publikacji naklejek „Strefa wolna od LGBT". Tygodnik zapowiedział kontrowersyjną inicjatywę aż tydzień przed publikacją. Od akcji odcięli się politycy partii rządzącej. Wicepremier Jacek Sasin powiedział o naklejkach: „To jest niepotrzebne podgrzewanie atmosfery. W ostatecznym rozrachunku tego typu prowokacje służą drugiej stronie. To jest niepotrzebne, natomiast to, co zrobi redakcja »Gazety Polskiej«, to jest ich suwerenne prawo". Inni politycy PiS również skrytykowali inicjatywę „GP". Mogłoby się wydawać, że doszło wręcz do konfliktu między organem prasowym władzy a władzą. Nic bardziej mylnego.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Publicystyka
Estera Flieger: Konkurs na prezesa IPN wygrał Karol Polejowski, ale to i tak bez znaczenia
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Publicystyka
Marek A. Cichocki: Historyczna przegrana Unii Europejskiej
Publicystyka
Prof. Andrzej Nowak: Niemiecką polityką wschodnią kierują dwa niebezpieczne przesądy
Publicystyka
Estera Flieger: Czasy oburzingu. Keira Knightley słusznie się wypisała
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Publicystyka
Zuzanna Dąbrowska: Zapłaćcie pierwszym damom, a także drugim i trzecim!
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama