Reklama
Rozwiń

Łukasz Węgrzyn: Odporność cyfrowa na wyższym poziomie - o unijnym rozporządzeniu DORA

Unijne rozporządzenie DORA wprowadza naczelną zasadę odpowiedzialności zarządu za bezpieczeństwo operacyjne instytucji finansowej.

Aktualizacja: 29.07.2021 12:25 Publikacja: 29.07.2021 07:49

Łukasz Węgrzyn: Odporność cyfrowa na wyższym poziomie - o unijnym rozporządzeniu DORA

Foto: Adobe Stock

We wrześniu 2020 r. Komisja Europejska opublikowała projekt rozporządzenia w sprawie operacyjnej odporności cyfrowej sektora finansowego (z ang. Digital Operational Resiliance Act – DORA). Projekt jest konsekwencją wydanej przez Komisję Europejską strategii dla Unii Europejskiej w zakresie finansów cyfrowych, w tym zapowiedzianego w niej pakietu regulacji prawnych dotyczących finansów cyfrowych. Poza rozporządzeniem DORA na pakiet składają się rozporządzenie ws. kryptoaktywów, rozporządzenie ws. infrastruktur rynkowych opartych na technologii rozproszonego rejestru (DLT) oraz dyrektywa ws. wyjaśnienia lub zmiany niektórych przepisów w zakresie usług finansowych. W czasie pandemii liczba cyberataków na instytucje finansowe wzrosła o 38 proc. W konsekwencji przyjęcie spójnej, kompleksowej i paneuropejskiej regulacji dotyczącej bezpieczeństwa operacyjnego sektora finansowego stało się priorytetem Komisji Europejskiej, którego efektem jest DORA.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Opinie Prawne
Piotr Szymaniak: Smutny obraz Trybunału Konstytucyjnego
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Opinie Prawne
Łukasz Cora: Ruch Obrony Granic ośmiesza państwo i obniża jego autorytet
Opinie Prawne
Paulina Szewioła: Zmarnowana szansa na jawność wynagrodzeń
Opinie Prawne
Ewa Szadkowska: Rejterada ekipy Bodnara
Opinie Prawne
Piątkowski, Trębicki: Znachorzy próbują „leczyć” szpitale z długów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama