Gdańska formacja, grająca niełatwą w odbiorze, alternatywną muzykę, do dobrych recenzji w prestiżowych magazynach „Rolling Stone" i „Pitchfork" dołożyła niedawno tę w „The Times" o nowej płycie „Of The Sun".
– Na świecie wydaje się niemal codziennie tysiące płyt i jeśli dziennik „Chicago Tribune" albo „The Times" poświęca miejsce na recenzję małego psychodelicznego zespołu z Gdańska, a obok znajduje się recenzja płyt Lany Del Ray i Kany'ego Westa, to naprawdę można mówić o szczęściu – mówi „Rzeczpospolitej" Grzegorz Kwiatkowski. – Takie artykuły otwierają wiele drzwi do słuchaczy, ale i najlepszych festiwali, klubów, wytwórni i agencji koncertowych
W globalnej przygodzie na pewno pomógł kontrakt z wytwórnią Sub Pop, niegdyś odkrywcą Nirvany. Teraz doszła umowa z agencją koncertową, w której są Ed Sheeran i Coldplay.
– W Paradigm Talent Agency są też Tame Impala, The National, Billie Eilish, ale też radykalne A place to bury Strangers – opowiada Kwiatkowski. – W ostatnim czasie znaleźliśmy wielu nowych partnerów fonograficznych. W Sub Popie wydaliśmy singiel „Dream About", ale już album „Of The Sun"w kooperacji z wieloma zasłużonymi wytwórniami, m. in. z japońską Moorworks czy polską Anteną Krzyku. Do tego związani jesteśmy z europejską agencję koncertową ATC Live, współpracującą m.in. z Nickiem Cave'em. Wolimy mieć wielu partnerów. Dzięki temu niedawno graliśmy na kalifornijskim festiwalu Desert Daze ze Stereolab, Flaming Lips i Wu-Tang Clanem w programie. Bez Paradigm Talent Agency takie sytuacje nie byłyby możliwe, a to dopiero początek współpracy. Z kolei ATC Live wysyła nas w styczniu na brytyjskie Rockaway Beach Festival, gdzie zagrają John Cale, Jesus and Mary Chain i Kim Gordon.
Alternatywna grupa musiała odpowiedzieć na pytanie, jak odnaleźć się na gigantycznym rynku, startując z polskiej niszy.