fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media

Spotkanie opozycji w sprawie mediów

Fotorzepa, Jakub Czermiński
O godzinie 11.00 w Sejmie rozpoczęło się spotkanie klubów opozycyjnych, podczas którego omawiany jest temat ewentualnego wprowadzenia podatku od reklam. - Skład tego panelu gwarantuje merytoryczną, dobrą rozmowę - zapewnił szef PO Borys Budka.

W dyskusji poświęconej mediom biorą udział między innymi wicemarszałek Sejmu Małgorzata Kidawa-Błońska, marszałek Senatu Tomasz Grodzki, szef Platformy Obywatelskiej Borys Budka, szef klubu Koalicji Obywatelskiej Cezary Tomczyk, wicemarszałek Sejmu Włodzimierz Czarzasty z Lewicy, szef klubu Lewicy Krzysztof Gawkowski, członek Rady Mediów Narodowych Robert Kwiatkowski, Joanna Scheuring-Wielgus z Lewicy, prezes PSL Władysław Kosiniak-Kamysz, wicemarszałek Sejmu Piotr Zgorzelski, Dariusz Klimczak z Koalicji Polskiej, Hanna Gill-Piątek oraz Michał Kobosko z Polski 2050.

Choć do wzięcia udziału w spotkaniu zaproszeni zostali również wicepremier Jarosław Gowin, którego partia 10 lutego wydała oświadczenie, w którym podkreślono, że „projekt ten na żadnym etapie nie był konsultowany z Porozumieniem”. - Z niepokojem analizujemy projekt - zaznaczano. Na spotkanie opozycji zaproszono także ministra sprawiedliwości Zbigniewa Ziobro i wicemarszałka Sejmu Ryszarda Terleckiego z PiS. Żaden z tych polityków się jednak nie pojawił.

Jak podkreślał przed spotkaniem w Sejmie szef PO, „istotne, aby opozycja potrafiła rozmawiać o przyszłości i pokazywać dobre rozwiązania”. - Skład tego panelu gwarantuje merytoryczną, dobrą rozmowę i cieszę się, że szefowie trzech klubów zorganizowali takie spotkanie - ocenił Borys Budka.

Spotkanie zorganizowane z inicjatywy Koalicji Obywatelskiej i współorganizowane przez kluby KO, PSL i Lewicy poświęcone jest projekowi, który na początku lutego został wpisany do wykazu prac legislacyjnych rządu. Uzasadniając plan "długofalowymi konsekwencjami pojawienia się i rozprzestrzeniania się wirusa SARS CoV-2 oraz jego wpływem na zdrowie" rząd planuje wprowadzenie opłaty z tytułu reklamy internetowej i konwencjonalnej. Środki z nowej daniny miałyby zasilić Narodowy Fundusz Zdrowia, Narodowy Fundusz Ochrony Zabytków oraz nową instytucję, Fundusz Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów.

Czytaj także: Posłowie o podatku od reklam: Uderzenie w niezależne media

Przeciwko planom wprowadzenia opłaty wystąpiły polskie media. "To po prostu haracz, uderzający w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę, a także polskie produkcje, kulturę, rozrywkę, sport oraz media" - czytamy w liście otwartym do władz Rzeczypospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych, podpisanym przez 43 sygnatariuszy, wśród których są m.in. Gremi Media S.A., Agora S.A., Grupa Eurozet, Grupa RMF, Ringier Axel Springer Polska, Telewizja Polsat sp. z o.o. oraz TVN S.A.

W środę 10 lutego biorące udział w proteście media nie nadawały programów i nie publikowały treści w internecie, a strony główne gazet i portali informowały o akcji "Media bez wyboru".

Dowiedz się więcej: Polskie media przeciw podatkowi od reklamy. "To haracz"

Przeciwko planowi wprowadzenia nowego podatku zaprotestował także Zarząd Izby Wydawców Prasy.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA