Nowy standard badań mediów coraz bardziej realny

Telewizja, radio, internet i firmy reklamowe zadecydują wspólnie, jak zbadać ich użytkowników.

Aktualizacja: 27.11.2018 21:03 Publikacja: 27.11.2018 20:00

Nowy standard badań mediów coraz bardziej realny

Foto: Adobe Stock

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA Polska i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, które dyskutują od miesięcy o budowie nowego standardu badania konsumpcji mediów elektronicznych w Polsce, powołają komitet ds. badań konsumpcji mediów (ang. joint industry committe, JIC). Na razie, po zapowiadanym przez nas spotkaniu branży 6 listopada, podpisano list intencyjny w tej sprawie.

Żadna ze stron nie podaje konkretnego terminu. Witold Kołodziejski, przewodniczący KRRiT, liczy, że JIC powstanie szybko. W KRRiT za wypracowanie wspólnie z rynkiem nowego standardu badań odpowiada zespół Telemetrii Polskiej pod kierunkiem Michała Wigurskiego. Z nieoficjalnych informacji „Rzeczpospolitej" wynika, że celem Telemetrii jest, aby JIC powstał do końca roku.

Wstępnie zaproponowano, aby poszczególne grupy interesariuszy zgrupowały się w ramach tzw. kurii i wypracowały tam wspólne stanowiska.

List intencyjny opublikowało IAA Polska. Nie jest on specjalnie długi, a organizacja wskazuje, że treść negocjowano kilka tygodni. To pokazuje, albo że temat jest zawiły, albo że strony nie ufają sobie wzajemnie.

Zdaniem Jerzego Minorczyka, dyrektora generalnego IAA Polska, kluczowe sformułowanie w liście to zapis o udzieleniu gwarancji uczestnikom rynku, iż to oni będą współdecydowali o ostatecznym kształcie badania i sposobie jego realizacji.

Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu SAR, zadeklarował, że SAR i IAA Polska zależy na tym, aby w projekcie wzięło udział jak najwięcej podmiotów.

– Zależy nam na obecności wszystkich kanałów komunikacji marketingowej oraz reklamodawców i agencji mediowych – deklaruje Tyszkiewicz.

Instytucje te planują spotkania z przedstawicielami zarządów firm medialnych, agencji mediowych i marketerów. Mają się one zacząć 30 listopada.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA Polska i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, które dyskutują od miesięcy o budowie nowego standardu badania konsumpcji mediów elektronicznych w Polsce, powołają komitet ds. badań konsumpcji mediów (ang. joint industry committe, JIC). Na razie, po zapowiadanym przez nas spotkaniu branży 6 listopada, podpisano list intencyjny w tej sprawie.

Żadna ze stron nie podaje konkretnego terminu. Witold Kołodziejski, przewodniczący KRRiT, liczy, że JIC powstanie szybko. W KRRiT za wypracowanie wspólnie z rynkiem nowego standardu badań odpowiada zespół Telemetrii Polskiej pod kierunkiem Michała Wigurskiego. Z nieoficjalnych informacji „Rzeczpospolitej" wynika, że celem Telemetrii jest, aby JIC powstał do końca roku.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Izraelski rząd walczy z Al-Dżazirą. „To propagandowe ramię Hamasu”
Media
Brytyjskie gazety na sprzedaż. Pod naciskiem rządu wycofał się inwestor
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście