Agora łączy pion prasowy i Gazeta.pl. Co z biznesem internetowym

Medialna grupa rozpoczęła tzw. przegląd strategicznych opcji dla części biznesu. To może zaskakiwać, bo chodzi o działalność internetową. Pierwsza decyzja już jest.

Aktualizacja: 09.06.2021 15:13 Publikacja: 09.06.2021 15:06

Prezes Zarządu Agora SA Bartosz Hojka

Prezes Zarządu Agora SA Bartosz Hojka

Foto: PAP/Radek Pietruszka

Kurs akcji Agory urósł w miesiąc o prawie 23 proc. do 10,15 zł. Dziś zyskuje 4 proc. Wycenie pomogło zapewne otwarcie galerii handlowych, w tym kin. Pytanie, czy inwestorzy nie spodziewali się przypadkiem tego, o czym w czasie sesji poinformował zarząd.

Jak się bowiem okazuje, 8 czerwca „z myślą o skutecznej realizacji celu strategicznego Agory związanego z rozwojem modelu subskrypcyjnego oraz wzrostem wpływów ze sprzedaży reklamowych" zarząd Agory 8 zaczął tzw. przegląd opcji strategicznych dla działalności internetowej.

Postanowiono utajnić tę informację. Dziś ją odtajniono, gdyż - jak tłumaczy spółka kierowana przez Bartosza Hojkę – zapadła pierwsza decyzja.

„Zarząd Agory zamierza maksymalizować szanse na wykorzystanie potencjału serwisów internetowych Spółki do przyspieszenia wzrostu liczby subskrypcji cyfrowych Wyborcza.pl oraz zwiększenia wpływów ze sprzedaży usług reklamowych. W tym celu zamierza połączyć pion Gazeta.pl oraz segment Prasa w Agorze" – zapowiada Agora. Połączenie to ma się zakończyć do końca roku.

Pion internetowy w I kwartale br. miał około 47 mln zł przychodu (spadek o 1,1 proc. rok do roku) i 6,7 mln zł zysku operacyjnego powiększonego o amortyzację (wzrost o 59,5 proc.). W jego skład wchodziła nie tylko Gazeta.pl, ale także takie spółki jak Yieldbird, czy grupa HRLink z serwisem Goldenline oraz firma Plan D (dawniej Domiporta - grupa ograniczyła jej działalność).

Zarząd Agory zastanawia się teraz co zrobić dalej z tymi aktywami. Decyzja zależeć będzie „od „potencjału reklamowego aktywów internetowych grupy". Przegląd opcji może być wieloetapowy.

Kurs akcji Agory urósł w miesiąc o prawie 23 proc. do 10,15 zł. Dziś zyskuje 4 proc. Wycenie pomogło zapewne otwarcie galerii handlowych, w tym kin. Pytanie, czy inwestorzy nie spodziewali się przypadkiem tego, o czym w czasie sesji poinformował zarząd.

Jak się bowiem okazuje, 8 czerwca „z myślą o skutecznej realizacji celu strategicznego Agory związanego z rozwojem modelu subskrypcyjnego oraz wzrostem wpływów ze sprzedaży reklamowych" zarząd Agory 8 zaczął tzw. przegląd opcji strategicznych dla działalności internetowej.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Media
Pracownicy TVP otrzymają dodatek wielkanocny. Znacznie niższy niż w Biedronce
Media
Gremi Media jedynym polskim wydawcą piątej edycji programu Subscriptions Academy
Media
Rusłan Szoszyn z Nagrodą im. Macieja Płażyńskiego
Media
Oscar daje drugie życie. Tak zarabiają nagrodzone filmy
Media
Udany debiut Reddit. Zyskał 48 procent w dniu debiutu