Po latach konkurencji o polski rynek mediów kobiecych Niemcy i Szwajcarzy doszli do porozumienia. Należąca do niemieckiego koncernu Burda Media Polska podpisała ze szwajcarską Edipresse Group umowę dotyczącą kupna jej polskiej spółki wydawniczej, Edipresse Polska.

W rezultacie flagowe polskie tytuły Edipresse, w tym magazyny „Viva", „Viva!Moda" i „Party", trafią do Burda Media Polska, która wydaje ok. 20 tytułów, w tym „Galę", „Glamour", „Claudię", „Elle" i „Dobre Rady". Wraz z tytułami Edipresse Burda przejmie również jej serwisy internetowe w tym Wizaz.pl, Polki.pl i uruchomiony niedawno Modago.pl.

Transakcja, która wymaga jeszcze zgody UOKIK, jest wynikiem strategicznej decyzji Grupy Edipress o wycofaniu się z głównej działalności mediowej w naszym kraju. Szwajcarzy zostawią tu sobie Wydawnictwo Edipresse, które wydaje m.in. książki i magazyny korporacyjne (tzw. custom publishing).

Chociaż Edipresse Polska była przez lata w ścisłej czołówce wydawnictw czasopism i magazynów dla kobiet, to w ostatnich latach ograniczała biznes. Jak przypomina serwis Wirtualne Media, w połowie 2019 roku spółka wycofała się z segmentu poradnikowego sprzedając Wydawnictwu Bauer „Przyjaciółkę" i „Panią Domu" i „Poradnik Domowy". Jej przychody spadły wtedy o 27 proc. do 126,6 mln zł. W 2020 r. po wybuchu pandemii zwolniła 31 osób z ponad 150-osobowej (na koniec 2019 r.) załogi.

Z kolei Burda Media Polska zakończyła 2019 rk z 12,8 proc. wzrostem przychodów do 163,7 mln zł. Zakup dokonany przez Burda Media Polska to kolejna w tym roku inwestycja niemieckiej grupy Hubert Burda Media (HBM) w Polsce; w kwietniu spółka Burda International, zarządzająca zagraniczną działalnością HBM przejęła drogerię internetową Cocolita i zapowiedziała kolejne inwestycje w Polsce rzędu 250 mln zł. Część tej kwoty przeznaczy na uruchomienie w Rzeszowie E-commerce Excellence Hub, który będzie zajmował się wspieraniem międzynarodowego rozwoju firmy w obszarach nowych technologii i e-commerce.