Reklama
Rozwiń
Reklama

Producenci gier ruszyli z przejęciami

Zagraniczne studia już od dłuższego czasu rozwijają się przez akwizycje. To zjawisko zaczyna być widoczne również nad Wisłą.

Aktualizacja: 29.04.2021 06:20 Publikacja: 28.04.2021 21:00

Producenci gier ruszyli z przejęciami

Foto: Adobe Stock

People Can Fly zawarło umowę inwestycyjną dotyczącą nabycia za 29,4 mln zł 100 proc. udziałów w Game On Creative. To kanadyjskie studio specjalizujące się w produkcji animacji oraz audio. Jest wieloletnim partnerem PCF, odegrało istotną rolę w produkcji „Outriders", czyli flagowej gry polskiego studia, która zadebiutowała na rynku 1 kwietnia 2021 r., wzbudzając duże zainteresowanie.

Jeszcze większym przejęciem pochwaliło się studio Huuuge. Nabyło od Picadilla Games grę „Traffic Puzzle" za 38,9 mln dolarów. Umowa dotyczy praw do gry oraz związanych z nią aktywów. Przejmowana gra miała premierę w czerwcu 2019 r. Huuuge ocenia, że „Traffic Puzzle" – pomimo potrojenia przychodów od początku roku – nadal jest bardzo daleki od poziomów sprzedaży, które może osiągać. Firma chce, by tytuł stał się jedną z najlepiej zarabiających gier w kategorii puzzle. Jest ona większa niż segment gier social casino (w którym specjalizuje się Huuuge). Według Eilers & Krejcik całkowita wartość kategorii puzzle wyniosła w 2020 r. 10,6 mld dol., a średnia roczna stopa wzrostu za ostatnie pięć lat sięga 15 proc. Wartość kategorii gier puzzle w 2025 r. ma przekroczyć 14 mld dol.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama