Urosła widownia Smart TV

Już dwie trzecie Polaków mają telewizor łączący się z internetem. Aplikacje na takie urządzenia zyskują na znaczeniu.

Aktualizacja: 08.02.2021 21:47 Publikacja: 08.02.2021 21:00

Urosła widownia Smart TV

Foto: Adobe Stock

Telewizor z systemem operacyjnym podłączony do internetu (Smart TV) jest w Polsce coraz popularniejszym urządzeniem do oglądania serwisów wideo na żądanie – wynika z najnowszej fali badania Video Track przeprowadzanego przez agencję Wavemaker.

O ile w 2016 r. niespełna połowa badanych internautów deklarowała posiadanie Smart TV, a wśród nich tylko 40 proc. korzystało z aplikacji na telewizorze, to od tamtej pory medium to urosło w siłę. Najnowsze badanie mówi, że dwie trzecie polskich internautów ma telewizor z możliwością podłączania do sieci, a 60 proc. aktywnie korzysta z aplikacji dostępnych na takich telewizorach.

Dane te mogą być ważne dla przedsiębiorców myślących o przygotowaniu i sprzedaży dostępu do własnych aplikacji na Smart TV.

Badanie Wavemakera pokazuje, że w 2020 r. rosło grono osób, które oglądały typowo „telewizyjne" treści (filmy, seriale, programy dokumentalne, na Smart TV. Malała zaś widownia smartfonów czy laptopów.

To zjawisko można w prosty sposób wyjaśnić pandemią. W domowym zaciszu nie trzeba spoglądać na mały ekran, by obejrzeć ulubiony serial.

Para Smart TV i pandemia sprawiła, że aplikacje na telewizor szykuje coraz więcej firm, w tym m.in. spółka BeBio, prowadząca serwis Beactive TV z zajęciami fitness Ewy Chodakowskiej. Nie można wykluczyć, że w tym kierunku ewoluować będzie serwis treningowy Yes2Move prowadzony firmy Benefit Systems. – Pracujemy nad rozwojem Yes2Move – mówi tylko Jolanta Jędrysek, rzeczniczka Benefitu.

Najpopularniejszą aplikacją na Smart TV w Polsce jest na razie YouTube (75 proc.). Druga lokata należy do Netfliksa (66 proc.), a trzecia do Ipla TV (32 proc.). Player (29 proc.) i HBO Go (26 proc.) są na kolejnych dwóch pozycjach w badaniu Wavemakera.

Telewizor z systemem operacyjnym podłączony do internetu (Smart TV) jest w Polsce coraz popularniejszym urządzeniem do oglądania serwisów wideo na żądanie – wynika z najnowszej fali badania Video Track przeprowadzanego przez agencję Wavemaker.

O ile w 2016 r. niespełna połowa badanych internautów deklarowała posiadanie Smart TV, a wśród nich tylko 40 proc. korzystało z aplikacji na telewizorze, to od tamtej pory medium to urosło w siłę. Najnowsze badanie mówi, że dwie trzecie polskich internautów ma telewizor z możliwością podłączania do sieci, a 60 proc. aktywnie korzysta z aplikacji dostępnych na takich telewizorach.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji