Imponujące wzrosty widać też w ujęciu minionych trzech kwartałów. Między styczniem i wrześniem Grupa Gremi S.A. osiągnęła ponad dwukrotny wzrost zysku netto (z 5,79 do 12,62 mln złotych) oraz ponad 60-procentowy wzrost zysku EBITDA w porównaniu do tego samego okresu w 2018 r. Zarówno w ujęciu trzech kwartałów, jak i minionego kwartału Grupa zanotowała kilkuprocentowy wzrost przychodów ze sprzedaży.
- Cieszy nas ciągła poprawa wyników. Nie mam najmniejszych wątpliwości, że jest to bezpośredni efekt realizowanej od prawie dwóch lat transformacji cyfrowej wydawnictwa.W dzisiejszych czasach należy szybko reagować na wszelkie zmiany i trendy w świecie mediów. My staramy się to robić jak najlepiej i sukcesywnie rozszerzamy portfolio produktów cyfrowych, uważnie obserwując ich potencjał pod kątem rentowności - mówi Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Gremi Media S.A.
Dzięki udanej transformacji cyfrowej sukcesywnie rośnie też liczba użytkowników serwisów internetowych Grupy Gremi. Według najnowszych danych Gemius/PBI w październiku serwisy rp.pl oraz parkiet.com odwiedziła rekordowa liczba prawie 4,7 mln użytkowników.
„Flagowy” serwis Grupy rp.pl miał w październiku 4,6 mln użytkowników, czyli o 34,8 proc. więcej, niż w ubiegłym roku (3,4 mln) oraz 22 mln odsłon, czyli aż o 63,2 proc. więcej, niż w analogicznym okresie 2018 roku. Wśród najchętniej odwiedzanych serwisów w kategorii Biznes Finanse Prawo znów zajął miejsce na podium, ustępując wprawdzie Money. pl (Grupa WP) oraz BusinessInsider.com. pl (Grupa RAS Polska), ale jako jedyny z tej trójki utrzymał tendencję wzrostową w porównaniu z zeszłym rokiem (Money.pl i BusinessInsider.pl straciły użytkowników). Rp.pl wyprzedził natomiast między innymi konkurencyjne serwisy gazetaprawna.pl i infor.pl (Grupa Infor PL). Skokowo wzrosła też liczba użytkowników rp.pl korzystających z urządzeń mobilnych (67 proc. do 3,2 mln).