Milion dolarów za jeden post? Ona tak zarabia

Za jeden post na Instagramie marki chcą płacić Kim Kardashian milion dolarów - podaje Business Insider Polska.

Aktualizacja: 08.11.2019 09:04 Publikacja: 08.11.2019 08:54

Milion dolarów za jeden post? Ona tak zarabia

Foto: AFP

Na stronach Business Insider czytamy, że Kim Kardashian-West potwierdziła ostatnio, iż jedna z firm odzieżowych chciała jej zapłacić milion dolarów za post na Instagramie. 

Podczas konferencji zorganizowanej przez dziennik "New York Times" opowiedziała o sytuacji, w której pewna marka ubraniowa (nazwy nie ujawniła) zaproponowała jej 1 mln dol. za opublikowanie zdjęcia na Instagramie. Kardashian ostatecznie nie zdecydowała się przyjąć lukratywnej oferty.

Podjęła taką decyzję wspólnie z mężem raperem Kanye Westem, bo – jak tłumaczyła – marka ta kopiowała projekty Westa. Nieco później mąż jej za to podziękował – wręczając czek na 1 mln dol. i proponując udziały w jego firmie odzieżowej.

Według danych opublikowanych przez HopperHQ, narzędzia do planowania postów, Kardashian inkasuje za wpis 910 tys. dol. Jeszcze więcej zarabia na tym jej młodsza siostra - Kylie Jenner, której firmy płacą 1,266 mln dol., czyli równowartość 4,8 mln zł.

– Marki płacą, by pojawiać się wokół Kim Kardashian ze względu na zasięg – to jaką społeczność skupiła wokół siebie oraz wizerunek – ludzie chcą być jak Kim Kardashian, chcą chodzić w tych samych ubraniach, stosować te same kosmetyki itd. – mówi Wojtek Kardyś, specjalista od komunikacji internetowej i digital marketingu.

Wyjaśnia, że influencerzy mają świetnie spersonalizowaną grupę docelową, a żadna gazeta czy program telewizyjny nie ma takiego zasięgu jak Kim, i to globalnego (celebrytka ma obecnie 151 milionów obserwujących z całego świata).

Jeśli marka chce pokazać swój produkt na Instagramie u największych gwiazd w Polsce, to trzeba się przygotować na wydatek 10-20 tys. zł jednorazowo.

– Oczywiście, nie mam tu na myśli Roberta Lewandowskiego, którego wycenia się jak gwiazdę globalną. Podejrzewam, że (w jego przypadku – red.) stawki są podobne, tylko nie w złotówkach – mówi Kardyś. – Największa suma, o jakiej słyszałem, to ponad 45 tys. zł za dwa posty na Instagramie – dodaje.

Więcej na Business Insider Polska

Na stronach Business Insider czytamy, że Kim Kardashian-West potwierdziła ostatnio, iż jedna z firm odzieżowych chciała jej zapłacić milion dolarów za post na Instagramie. 

Podczas konferencji zorganizowanej przez dziennik "New York Times" opowiedziała o sytuacji, w której pewna marka ubraniowa (nazwy nie ujawniła) zaproponowała jej 1 mln dol. za opublikowanie zdjęcia na Instagramie. Kardashian ostatecznie nie zdecydowała się przyjąć lukratywnej oferty.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji