Reklama

Co po Adrii? Słoweński rząd zastanawia się nad nową linią

Po tym, jak narodowy przewoźnik Słowenii, Adria Airways zgłosiła swoje bankructwo w sądzie, rząd zastanawia się co dalej. Zdaniem ministra gospodarki, Zdravko Pocivalseka są teraz dwa wyjścia — pozwolić zadziałać rynkowi albo wspólnie z Lufthansą stworzyć nową linię.

Aktualizacja: 01.10.2019 18:30 Publikacja: 01.10.2019 11:13

Co po Adrii? Słoweński rząd zastanawia się nad nową linią

Foto: AFP

Tyle że powołanie nowego przewoźnika kosztowałoby przynajmniej 200 mln euro, a Lufthansa ma teraz własne problemy, bo zmaga się z konkurencją Ryanaira i easyJeta i przebudowuje swój biznes.

Mark Anzur, ostatni Słoweniec, który kierował Adrią Airways jest bardzo zdziwiony, że ktokolwiek teraz wspomina o możliwości wsparcia państwa, bo nie widzi w tym sensu ekonomicznego. Zazwyczaj takie przedsięwzięcie zajmuje przynajmniej pół roku . W takiej sytuacji wykorzystuje się to, co przewoźnik ma najcenniejszego – działki czasowe startów i lądowań w najbardziej zatłoczonych lotniskach (sloty), prawa do lądowania ludzi, którzy w tej linii pracowali.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak: PKP Intercity przywróci połączenia do 14 miast
Transport
Polska zamknęła granicę. Chińskie towary popłyną przez rosyjską Arktykę
Transport
Pokłosie zamówienia LOT-u. Airbus podwoi zatrudnienie w Polsce
Transport
PKP Cargo musi szukać zleceń i oszczędności
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Reklama
Reklama