Tylko w czerwcu linie lotnicze i firmy leasingowe zrezygnowały z kupna 60 samolotów, BOC Aviation z Singapuru anulowała kupno 30 sztuk, Avolon z Dublina 17, a Aviation Capital ze Stanów pięciu samolotów. Rumuński przewoźnik Blue Air nie chce już sześciu MAX-ów, dwaj inni klienci anulowali kupno dwóch sztuk — podał Reuter.

Dostawy w ciągu 6 miesięcy również zmalały o 71 proc. do 70 sztuk z powodu załamania się transportu powietrznego na skutek pandemii i rezygnacji z odbierania gotowych maszyn albo odraczania terminów odbioru. W czerwcu Boeing wydał klientom 10 samolotów, w maju cztery i w kwietniu sześć. Dostawy mają duże znaczenie finansowe dla producenta, bo klienci płacą wtedy najważniejszą część ceny.

Po korekcie o samoloty zamówione we wcześniejszych latach, ale które nie zostaną chyba nigdy dostarczone Boeing notuje po 6 miesiącach ujemne saldo zamówień na 784 sztuki, w maju wynosiło minus 602. Jedynym pozytywnym akcentem było złożenie przez firmę kurierską FedEx zamówienia na jeden B767 w wersji cargo, co na koniec czerwca dało liczbę 59 zamówień brutto.