Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 16.07.2020 14:18 Publikacja: 16.07.2020 14:18
Foto: Bloomberg
Tylko w czerwcu linie lotnicze i firmy leasingowe zrezygnowały z kupna 60 samolotów, BOC Aviation z Singapuru anulowała kupno 30 sztuk, Avolon z Dublina 17, a Aviation Capital ze Stanów pięciu samolotów. Rumuński przewoźnik Blue Air nie chce już sześciu MAX-ów, dwaj inni klienci anulowali kupno dwóch sztuk — podał Reuter.
Dostawy w ciągu 6 miesięcy również zmalały o 71 proc. do 70 sztuk z powodu załamania się transportu powietrznego na skutek pandemii i rezygnacji z odbierania gotowych maszyn albo odraczania terminów odbioru. W czerwcu Boeing wydał klientom 10 samolotów, w maju cztery i w kwietniu sześć. Dostawy mają duże znaczenie finansowe dla producenta, bo klienci płacą wtedy najważniejszą część ceny.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas