Modlin i Warszawa na kolizyjnym kursie. Korzysta Ryanair

Modlin nie jest w stanie obsłuży 17-20 mln pasażerów — uważają eksperci ds. lotnictwa. Władze tego portu odpierają te zarzuty.

Aktualizacja: 17.04.2018 22:36 Publikacja: 17.04.2018 21:38

Według ekspertów z Arup Polska pole do zwiększenia przepustowości lotniska w Modlinie jest mocno ogr

Według ekspertów z Arup Polska pole do zwiększenia przepustowości lotniska w Modlinie jest mocno ograniczone.

Foto: materiały prasowe

Koszt rozbudowy portu wyliczono na 827 mln złotych wydawanych w trzech etapach. W raporcie brytyjskiej firmy analitycznej Arup ta kwota byłaby o ok. 200 mln złotych wyższa, chociaż nie gwarantowałoby to przepustowości na tak wysokim poziomie. Na pieniądze musieliby złożyć się wspólnicy Agencja Mienia Wojskowego (34,43 proc. udziałów), Państwowe Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze (30,39 proc.), Województwo Mazowieckie (30,37) oraz Nowy Dwór Mazowiecki (4,81 proc.). Prezes PPL Mariusz Szpikowski uważa, że port jest już i tak nadmiernie zadłużony i mówi, że nie doda ani złotówki i nie zgodzi się na emisję obligacji za 60 mln złotych potrzebnych Modlinowi „na już”, jeśli nie zobaczy umowy portu z irlandzkim Ryanairem, co do której linia zastrzegła sobie poufność.

Pozostało 92% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Transport
Chiny potajemnie remontują rosyjski statek przewożący broń z Korei Północnej
Transport
Cywilna produkcja ciągnie Boeinga w dół
Transport
PKP Cargo ma nowy tymczasowy zarząd
Transport
Prezes PKP Cargo stracił stanowisko. Jest decyzja rady nadzorczej
Transport
Airbus Aerofłotu zablokował lotnisko w Tajlandii. Rosji brakuje części do samolotów