Linia Southwest Airlines ogłosiła 14 stycznia, że musi wstrzymać się z planami uruchomienia na początku roku lotów na Hawaje, bo pracownicy FAA odpowiedzialni za wydawanie zgody na nowe szlaki są na przymusowym urlopie. Southwest nie ogłosi zatem rozkładu lotów ani terminu przedsprzedaży biletów do czasu uzyskania niezbędnej zgody.
Częściowe sparaliżowanie urzędów centralnych wpływa także na procedurę wystawiania zaświadczenia żeglowności nowemu samolotowi dyspozycyjnemu G600 produkcji Gulfstream Aerospace, wpływa również na inne aspekty naszej działalności - poinformowała w emailu agencję Reutera rzeczniczka producenta bez podania innych szczegółów.
Firma z Savannah należąca do konglomeratu General Dynamics spodziewała się wcześniej certyfikatu FAA albo aprobaty dla G600 pod koniec 2018 r. Samolot o dużym zasięgu, mogący lecieć bez międzylądowania z Londynu do Los Angeles, ma wejść do eksploatacji w bieżącym roku.
Największy w Stanach przewoźnik American Airlines podał o odebraniu dwóch B737 MAX 8, które czekają na lotnisku w Tulsie na wydanie przez FAA zgody na ich użytkowanie. American ma flotę ok.950 samolotów, więc na razie nie odczuwa braku tych dwóch.
Rzecznik trzeciej w kraju linii United Airlines wyjaśnił, że linia czeka na wznowienie pracy przez FAA, aby mogła zacząć używać nowy B737 MAX 9 i używany A319. Delta Air Lines też czeka na certyfikat dla nowego samolotu.