Lufthansa ogranicza latanie po kraju

W ramach cięcia kosztów niemiecka Lufthansa tnie również siatkę krajową. Dzięki umowie podpisanej z Deutsche Bahn obie firmy rozwijają projekt „koleją-na-lotnisko”, a do Lufthansa Rail Network dodanych zostanie 5 nowych miast.

Aktualizacja: 09.03.2021 14:06 Publikacja: 09.03.2021 13:27

Lufthansa ogranicza latanie po kraju

Foto: Bloomberg

W grudniu 2021 zostanie uruchomiony projekt Sprinter, w ramach którego na frankfurckie lotnisko dojadą ekstra szybkie pociągi z pasażerami Lufthansy. Zdaniem Harrego Hohmeistera z zarządu Deutsche Lufthansa, w ten sposób siatka połączeń między niemieckimi miastami znacząco się zagęści, a odbędzie się to z korzyścią tak dla podróżnych, jak i dla środowiska. Berthold Huber, wiceprezes Deutsche Bahn nie ukrywa, że podróż szybką koleją potrwa krócej niż samolotem.

Już teraz niemiecka kolej wykonuje na frankfurckie lotnisko 134 kursy z 17 miast. W połowie 2021 do tej siatki mają być dodawane kolejne miasta. Od lipca Lufthansa Express Rail pojedzie do Frankfurtu z Hamburga oraz Monachium, a od grudnia także z Berlina, Bremy i Muenster. Od grudnia podróż z Monachium do Kolonii potrwa niespełna dwie godziny. Z Monachium i Norymbergi będą po dwa kursy dziennie na frankfurckie lotnisko, a podróż zajmie odpowiednio dwie bądź trzy godziny, czyli w każdym wypadku o pół godziny krócej niż wcześniej. Przy tym pociąg ani razu nie zatrzyma się po drodze, a rozkład jazdy został tak ułożony, aby dopasować go do szczytów odlotu samolotów. Jeśli jednak z jakichś powodów dojdzie do opóźnienia, to system rezerwacyjny automatycznie ma zmienić rezerwację.

Podróż pociągiem będzie „prawie” taka sama, jak samolotem. Uczestnicy programu lojalnościowego Miles&More otrzymają za nią mile nagrodowe i statusowe, miejsca w pociągu będą rezerwowane, połączenia przesiadkowe zagwarantowane. Podstawione zostaną wagony wyższej klasy dla pasażerów lecących potem biznesem i klasą pierwszą. Otrzymają oni na pokładach darmowe posiłki, a wszyscy będą mieli dostęp do Internetu, zaś całe pociągi dla łatwiejszego rozpoznania zostaną pomalowane w logo DB i Lufthansy.

Kolej zapewnia, że nie będzie jakichkolwiek kłopotów z przewożeniem bagażu, ponieważ podstawi wagony nowej generacji z dużymi pomieszczeniami na walizki. A podróżni mogą liczyć na bonus, bo kiedy już odbiorą bagaż na lotnisku będą mogli skorzystać z przejścia szybką ścieżką odpraw bezpieczeństwa, z kolei po wylądowaniu we Frankfurcie ich walizki będą traktowane priorytetowo.

Kolej zapewnia, że nie będzie jakichkolwiek kłopotów z przewożeniem bagażu, ponieważ podstawi wagony nowej generacji z dużymi pomieszczeniami na walizki. A podróżni mogą liczyć na bonus, bo kiedy już odbiorą bagaż na lotnisku będą mogli skorzystać z przejścia szybką ścieżką odpraw bezpieczeństwa, z kolei po wylądowaniu we Frankfurcie ich walizki będą traktowane priorytetowo.

Rezerwacje biletów na Lufthansa Express Rail będzie bardziej elastyczna, niż jest to w przypadku normalnych przewozów koleją. Można ją zmieniać tyle razy, ile razy zmieni się data podróży samolotem, a dodatkowa korzyść: tak na zachętę LH nagrodzi w tym roku podróżujących koleją uczestników Miles&More podwójnymi milami statusowymi, co pozwoli szybciej awansować w programie.

Do popularyzacji tego programu dołożył się również niemiecki rząd, który nałożył dodatkowe opłaty na podróże lotnicze krótkiego zasięgu, a obniżył VAT na bilety kolejowe.

W grudniu 2021 zostanie uruchomiony projekt Sprinter, w ramach którego na frankfurckie lotnisko dojadą ekstra szybkie pociągi z pasażerami Lufthansy. Zdaniem Harrego Hohmeistera z zarządu Deutsche Lufthansa, w ten sposób siatka połączeń między niemieckimi miastami znacząco się zagęści, a odbędzie się to z korzyścią tak dla podróżnych, jak i dla środowiska. Berthold Huber, wiceprezes Deutsche Bahn nie ukrywa, że podróż szybką koleją potrwa krócej niż samolotem.

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Nowe śledztwo w Boeingu. Dotyczy rzetelności inspekcji
Transport
LOT powiększa flotę. W planach wielka liczba samolotów regionalnych
Transport
OT Logistics ma nową trzyletnią strategię
Transport
Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity: Musimy przygotować się na liberalizację rynku przewozów
Transport
Będzie lepsze połączenie kolei z metrem w Warszawie. Nowy tunel i przystanek