Cathay Pacific Airways straciła po 6 miesiącach 2,05 mld dolarów HK (223 mln euro) wobec zysku 353 mln rok wcześniej, co prawdopodobnie zakończy się pierwszą od utworzenia w 1946 r. stratą roczną, drugą kolejną. Obroty zwiększyły się o 0,4 proc. do 45,9 mld HKD, ale średnia cena biletu na pasażerokilometr zmalała o 5,2 proc.

- Nie spodziewamy się istotnej poprawy w II półroczu warunków działania — stwierdził szef rady nadzorczej John Slosar. — Przewozy pasażerów będą nadal odczuwać dużą konkurencję innych linii, a na nasze wyniki wpłyną ujemnie wyższe ceny paliwa i poziom ubezpieczenia przed ich wahaniami — dodał.

Linia poniosła roczną stratę w 2016 r. po raz pierwszy do czasu światowego kryzysu finansowego, bo przewoźnicy z Chin wspierani przez państwo osłabili jej udział rynkowy zwłaszcza na szlakach międzynarodowych do i z Chin.

Przychody na pasażerokilometr (RPK) świadczące o przewozach zwiększyły się w I półroczu o 1,4 proc., a np. w China Southern wzrosły o 12,49 proc., a w Air China o 6,5. Cathay jest w trakcie 3-letniej reorganizacji, która owiąże się z największym od prawie 20 lat zmniejszeniem załogi. W kwietniu nastąpiły zmiany kadrowe w kierownictwie, teraz linia rozważa przesunięcie części lotów do działu obsługującego krótkie trasy.