fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Konsumenci

#RZECZoPRAWIE - Małgorzata Cieloch: Zwrot prezentu zależy od woli sprzedawcy

Małgorzata Cieloch
rp.pl
Co zrobić z nietrafionym prezentem? To obecnie najczęściej zadawane pytanie przez konsumentów. Na ten temat z Małgorzatą Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów rozmawiała we wtorkowym programie #RZECZoPRAWIE Anna Wojda.

- Zwrot niechcianego prezentu, który nam się nie podoba jest uzależnione tylko i wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy – podkreślała Małgorzata Cieloch.

W takiej sytuacji, trzeba się zwrócić do św. Mikołaja, czyli osoby, która nas obdarowała prezentem o dowód zakupu: paragon lub wyciąg z karty płatniczej. - Sprzedawca może honorować wymianę lub zaproponować kartę podarunkową – tłumaczyła ekspertka.

Jak zaznaczyła, wyjątkiem są prezenty zakupione przez Internet. Wówczas na zwrot mamy 14 dni od daty otrzymania towaru. - Obowiązkowa forma przy takim zwrocie to pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy, której nie trzeba uzasadniać. Pamiętajmy jednak, że towar należy odesłać niezwłocznie – radziła Cieloch.

Ekspertka zwracała jednocześnie uwagę, iż w ostatnim czasie zmieniło się prawo. Obecnie rzecz zakupioną w sieci może przymierzyć czy wypróbować, tak jak w stacjonarnym sklepie. Sprzedawca może jednak obciążyć konsumenta zużyciem danej rzeczy.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA