Reklama

Co zrobić, gdy reklama obraża uczucia lub przekonania

Nie istnieje jednolita kategoria obraźliwej, nieetycznej lub nieobyczajnej reklamy. To, co dla jednego może być zabawne, a w każdym razie dopuszczalne, dla innego może już przekraczać granice dobrych obyczajów. Jeżeli więc czujemy się urażeni jakimś przekazem, można próbować interweniować.

Aktualizacja: 02.04.2016 09:05 Publikacja: 02.04.2016 04:00

Co zrobić, gdy reklama obraża uczucia lub przekonania

Foto: www.sxc.hu

Sprawę obraźliwej lub nieobyczajnej reklamy (w naszym, subiektywnym odczuciu) można zgłosić do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dlaczego tam? Aby odpowiedzieć na to pytanie warto zacytować art. 24 ust. 2 pkt 2-3 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Zgodnie z nim praktyka stosowana przez przedsiębiorcę godzi w zbiorowe interesy konsumentów, jeżeli jest bezprawnym działaniem, w tym mi.in. takim, które narusza obowiązek udzielania konsumentom rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji albo wiąże się ze stosowaniem nieuczciwych praktyk rynkowych lub czynów nieuczciwej konkurencji.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Prawo karne
Nowe problemy znanego prawnika. Media: wstrząsające ustalenia śledczych
Prawo karne
Andrzej Duda podjął decyzję ws. ułaskawienia Roberta Bąkiewicza
Praca, Emerytury i renty
Opiekujesz się chorym rodzicem? Sprawdź, kiedy przysługuje zasiłek opiekuńczy
Nieruchomości
Można otrzymać dotację na nowy piec gazowy. To już ostatnia szansa
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Samorząd i administracja
Podwyżki w budżetówce wyższe niż chce rząd? Jest „historyczny kompromis”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama