O przyszłości polskiego rynku biur mówi Rafał Gabteni, dyr. regionalny Grupy IWG w Polsce (IWG zrzesza takie firmy na polskim rynku jak Spaces czy Regus):
- Dzisiaj nikt nie ma wątpliwości, że rewolucja rewolucja na rynku nowoczesnych rozwiązań i miejsc pracy dzieje się na naszych oczach. Liczne badania, w tym te przeprowadzone przez International Workplace Group w 2018 roku, do którego należą Spaces i Regus, dowodzą, że pojęcie „biura" nie jest dziś tym samym co kiedyś.
Tradycyjne rozumienie biura jako powierzchni stricte przeznaczonej pod wstawienie sprzętów biurowych, zostało wzbogacone o aspekty kładące duży nacisk na jego funkcjonalność, lokalizację, wystrój, elastyczność, a nawet kwestie społeczne.
Metraż podłogi nie jest decydującym kryterium wyboru lokalizacji firmy. Nasi klienci doskonale o tym wiedzą i dlatego we współdzieleniu biura dopatrują się korzyści takich jak łatwość jego dostosowywania do bieżących potrzeb firmy, optymalizację kosztów prowadzenia działalności biznesowej, ograniczenie ryzyka utraty płynności finansowej czy zwiększenie produktywności pracowników, dzięki wzajemnej wymianie doświadczeń jaką można prowadzić z innymi współużytkownikami powierzchni.
Dlatego dziś biuro to już nie tylko metry kwadratowe podłogi, ale ważny element strategii działania firmy, mogący przesądzać nawet o sukcesie bądź porażce przedsiębiorstwa. Nic więc dziwnego, że coraz większa liczba inwestorów decyduje się wpisać coworkingi na stałe w projekty nowo powstających budynków biurowych.