Pociągi pojadą tam z początkową prędkością 250 km/godz. Uruchomienie tego połączenia planowane jest na rok 2027, czyli wówczas, kiedy oficjalnie ma ruszyć Port Lotniczy Solidarność, który wchodzi w skład CPK.
Umową zawarła spółka CPK z konsorcjum IDOM, Multiconsult, Transprojekt Gdański i Arcadis. W przygotowaniu są następne odcinki kolejowych „szprych”, które uzupełnią istniejącą sieć połączeń kolejowych.
Stan prac nad siecią kolejową związaną z CPK przedstawili w poniedziałek, 7 czerwca na konferencji prasowej na Dworcu Zachodnim w Warszawie premier Mateusz Morawiecki, wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. CPK Marcin Horała oraz prezes spółki CPK Mikołaj Wild. To tam właśnie zacznie swój bieg linia Kolei Dużych Prędkości (KDP) prowadząca w stronę CPK, Łodzi, Poznania i Wrocławia.
– Zawarta dziś pierwsza umowa, to jedna z wielu, jakie podpiszemy w ciągu najbliższych tygodni. Dzięki inwestycjom kolejowym CPK atrakcyjność inwestycyjna Warszawy, Łodzi oraz wielu innych miast i regionów radykalnie się zwiększy. Mieszkańcy zyskają możliwość szybkiego i wygodnego dojazdu do większości miast w Polsce – mówił Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. CPK. Umowa dotyczy prac przygotowawczych dla prawie 140-kilometrowego odcinka: Warszawa-CPK-Łódź.
Dzięki tej inwestycji pasażerowie dojadą do nowego lotniska: z Warszawy w ok. 15 min, z Łodzi w ok. pół godziny, a z Warszawy do Łodzi w ok. 45 minut, czyli prawie dwa razy szybciej niż obecnie. Pociągi z pasażerami mają pojechać z prędkością do 250 km/h. Przyjęte przez spółkę CPK założenia projektowe umożliwią jej podniesienie w przyszłości nawet do 350 km/ godz.