Tencent "uśmiercił" 99 milionów ludzi. Przeprasza

Największa chińska platforma do strumieniowania wideo przeprosiła za podanie nieprawdziwej informacji, jakoby tajfun Lekima spowodował śmierć całej populacji prowincji Szantung (Lu).

Aktualizacja: 14.08.2019 16:26 Publikacja: 14.08.2019 16:18

Tencent "uśmiercił" 99 milionów ludzi. Przeprasza

Foto: AFP

W poniedziałek Tencent Video wysłał do użytkowników powiadomienie (tzw. push) o skutkach tajfunu Lekima. Później serwis zmienił podaną przez siebie liczbę ofiar na pięć.

W poniedziałek wieczorem chińska państwowa agencja informacyjna Xinhua podała, że na skutek tajfunu Lekima w Chinach zginęło 49 osób, a 21 jest zaginionych.

Na Weibo, chińskiej platformie społecznościowej, Tencent zamieścił oświadczenie wyrażające żal z powodu incydentu. Firma stwierdziła, że błąd był efektem "pomyłek redakcyjnych" i obiecała zrewidowanie obowiązujących u niej praktyk.

Jak wynika z raportu finansowego opublikowanego w maju, na początku 2019 roku Tencent Video miał 89 milionów subskrybentów. Według danych z 2016 roku, prowincję Szantung zamieszkuje 99,4 mln osób.

Tajfun Lekima uderzył we wschodnie wybrzeże Chin w sobotę. W weekend żywioł przeszedł nad prowincjami Zhejiang, Szantung i Anhui.

Według wstępnych szacunków, efektem przejścia tajfunu są straty materialne na ponad 3,7 mld dol. Zniszczonych zostało 364 tys. hektarów upraw i ponad 36 tys. domów. Około dwóch milionów osób musiało opuścić swe domy.

W poniedziałek Tencent Video wysłał do użytkowników powiadomienie (tzw. push) o skutkach tajfunu Lekima. Później serwis zmienił podaną przez siebie liczbę ofiar na pięć.

W poniedziałek wieczorem chińska państwowa agencja informacyjna Xinhua podała, że na skutek tajfunu Lekima w Chinach zginęło 49 osób, a 21 jest zaginionych.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Wydarzenia
RZECZo...: powiedzieli nam
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Wydarzenia
Nie mogłem uwierzyć w to, co widzę
Wydarzenia
Polscy eksporterzy podbijają kolejne rynki. Przedsiębiorco, skorzystaj ze wsparcia w ekspansji zagranicznej!
Materiał Promocyjny
Jakie możliwości rozwoju ma Twój biznes za granicą? Poznaj krajowe programy, które wspierają rodzime marki
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Wydarzenia
Żurek, bigos, gęś czy kaczka – w lokalach w całym kraju rusza Tydzień Kuchni Polskiej