Reklama

Luksusowy potentat na sprzedaż

Spółka prowadząca sklepy stacjonarne oraz internetowy Moliera 2 jest na sprzedaż – wynika z nieoficjalnych informacji „Rzeczpospolitej". To jeden z liderów na polskim rynku luksusowym.

Aktualizacja: 26.10.2020 05:43 Publikacja: 25.10.2020 21:00

Moliera 2 to jeden z największych sprzedawców towarów luksusowych w Polsce

Moliera 2 to jeden z największych sprzedawców towarów luksusowych w Polsce

Foto: Rzeczpospolita, Robert Gardziński

O takiej transakcji spekulowano na rynku od dawna, ale według źródeł zbliżonych do spółki oferty rozmów w trakcie przejęcia zostały już w poprzednim tygodniu wysłane do grupy potencjalnych chętnych. Bierze w nich udział także firma EY, zaangażowana jako doradca sprzedającego.

Czytaj także: Po raz pierwszy Polacy mniej wydali na luksus

Transakcja już rusza

– Od kilku lat do spółki zwracają się liczni inwestorzy, obserwując rosnącą pozycję Moliera 2 na rynku dóbr luksusowych w Polsce, rozważamy różne scenariusze dalszego, silnego rozwoju i na dzień dzisiejszy nie ma decyzji o sprzedaży spółki – czytamy w oświadczeniu przesłanym do redakcji przez PR menedżera Kamilę Raksimowicz.

Marka Moliera 2 należy do firmy IT Fashion Polska Group & Partners, firma nie opublikowała raportu finansowego w KRS.

Czytaj także: Marki luksusowe ruszyły na podbój internetu

Reklama
Reklama

– Nie udzielamy informacji o szczegółach naszej działalności biznesowej, a także bieżącym zaangażowaniu (bądź nie) w konkretne projekty – wyjaśnia Olga Kobus, rzecznik EY.

Z nieoficjalnych informacji „Rzeczpospolitej" w dokumentach ofertowych jest informacja, iż platforma Moliera2 miała w 2019 r. ponad 3 mln zł zysku netto. Firma jest dystrybutorem w Polsce takich marek jak Burberry, Balmain, Christian Louboutin, Moncler czy Tod's.

Firma ma sześć stacjonarnych butików, z czego dwa w Warszawie, ale głównym aktywem jest platforma internetowa, która zyskała na powodzeniu także podczas ostatnich miesięcy, gdy była jedynym miejscem do sprzedaży. I to głównie na niej zależeć może zainteresowanym transakcją. Na całym świecie marki luksusowe inwestują w online, a pandemia te prace znacząco przyspieszyła.

– Rynek dóbr luksusowych rządzi się swoimi prawami – przez wiele lat królowała tu sprzedaż stacjonarna, a marki skutecznie opierały się sprzedaży online. Od jakiegoś czasu jednak – jeszcze przed wybuchem pandemii – widać było zmianę w podejściu niektórych graczy. Zaczęli oni stawiać na inwestycje w kanał internetowy – mówi Katarzyna Wal, senior manager Bain & Company.

Idą czasy online

W efekcie LVMH w 2017 roku zainwestował w multibrandową platformę 24 Sevres. A Grupa Kering po internetowym sukcesie swojej najcenniejszej marki Gucci zaczyna rozumieć strategiczne znaczenie kanału online i inwestować w rozwój własnej platformy – do tej pory współpracowała z Yoox Net-a-Porter na zasadzie joint venture). – Największą konkurencją dla konglomeratów wydają się być wielobrandowi e-tailerzy, którzy oferują dostęp do wielu marek na jednej platformie. Chociaż duża część największych z nich nie jest jeszcze rentowna (wyjątkiem jest MyTheresa) – mówi.

Polska platforma z zyskiem netto jest zatem wyjątkiem, co sugeruje, iż zainteresowanie zakupem może być spore. Z prognoz Bain & Company wynika, że w ciągu najbliższych pięciu lat udział kanału online w sprzedaży towarów luksusowych wzrośnie ponad trzykrotnie – z ok. 12 do ok. 30 proc., a online stanie się największym kanałem. – To nie oznacza, że sklepy stacjonarne przestaną istnieć – wręcz przeciwnie. Aby osiągnąć sukces, firmy będą musiały wprowadzić wiele zmian i na nowo przemyśleć koncepcje swoich formatów tak, by zaoferować klientom spójne doświadczenia. Kolejne lata w branży zapowiadają się więc ciekawie – dodaje Katarzyna Wal.

Reklama
Reklama

– W czasie zamknięcia sklepów stacjonarnych znacznie więcej Polaków zdecydowało się na zakup kosmetyków w perfumerii internetowej – mówi Agnieszka Mosurek-Zava, prezes Douglas Poland & CEE Region.

– Polacy wracają do sklepów stacjonarnych i korzystają ze wszystkich aspektów związanych z obsługą przy zachowaniu obostrzeń sanitarnych. Sprzedaż omnichannelowa pokazała, że rynek kosmetyków luksusowych w Polsce wciąż się rozwija – dodaje.

Handel
Donald Trump ubiega się o utrzymanie ceł przez Sąd Najwyższy. Prosi o „szybką decyzję”
Handel
Komisja Europejska przyjęła umowę handlową z Mercosurem
Handel
Handlowy weekend nie tylko pod znakiem zeszytów. Polacy ruszają do sklepów
Handel
Forever 21 wraca do Chin. Amerykańska sieć bankrutowała już dwa razy
Handel
Donald Trump zabija tanie zakupy w sieci. Wchodzą cła na paczki
Reklama
Reklama