Budowany właśnie kolejny sklep sieci Lidl w Szczecinie ma być, według niektórych doniesień medialnych, sklepem nowego formatu tej sieci – „Lidl of the Future". Placówka ma wyróżniać się większą ilością naturalnego światła dzięki przeszkleniom, szerszymi alejkami, regałami z wyższej jakości materiałów czy toaletami dla klientów. Również oferta ma być bardziej luksusowa niż w klasycznym sklepie Lidla – wśród nich mają pojawić się luksusowe wina czy cygara (w których wyborze mają pomóc specjalnie przeszkoleni pracownicy). Globalnie Lidl faktycznie eksperymentuje trochę z odświeżonym formatem – w Wielkiej Brytanii faktycznie działa sklep „Lidl of the Future" z powiększonymi w stosunku do normalnych sklepów strefami z ofertą pieczywa i świeżych owoców, warzyw oraz mięs.
Czytaj także: Lidl ukarany, bo zakończył promocję zbyt szybko. UOKiK nie miał wątpliwości
Polski Lidl nie potwierdza jednak, by w Polsce miał być testowany jakiś nowy format sklepu.
- W szczególnych lokalizacjach wygląd sklepu dostosowujemy do sąsiadujących obiektów, co skutkuje różnicami np. gdy sklep funkcjonuje w galerii handlowej. Taką adaptację wyglądu sklepu będziemy mieć w najnowszym obiekcie w Szczecinie – powiedziała rp.pl Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska.
Przedstawicielka sieci podkreśla, że prawdą jest, że w ofercie Winnicy Lidla można znaleźć luksusowe wina czy whisky a nawet piwa Trapistów. Jednak jest to element strategii polegającej na dostarczaniu wysokiej jakości produktów w atrakcyjnej cenie.