Nowy, bardziej luksusowy format sklepów Lidla?

W Szczecinie ma powstawać sklep „premium" sieci Lidl. Detalista nie potwierdza.

Aktualizacja: 18.08.2018 10:35 Publikacja: 18.08.2018 07:00

Nowy, bardziej luksusowy format sklepów Lidla?

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Budowany właśnie kolejny sklep sieci Lidl w Szczecinie ma być, według niektórych doniesień medialnych, sklepem nowego formatu tej sieci – „Lidl of the Future". Placówka ma wyróżniać się większą ilością naturalnego światła dzięki przeszkleniom, szerszymi alejkami, regałami z wyższej jakości materiałów czy toaletami dla klientów. Również oferta ma być bardziej luksusowa niż w klasycznym sklepie Lidla – wśród nich mają pojawić się luksusowe wina czy cygara (w których wyborze mają pomóc specjalnie przeszkoleni pracownicy). Globalnie Lidl faktycznie eksperymentuje trochę z odświeżonym formatem – w Wielkiej Brytanii faktycznie działa sklep „Lidl of the Future" z powiększonymi w stosunku do normalnych sklepów strefami z ofertą pieczywa i świeżych owoców, warzyw oraz mięs.

Czytaj także: Lidl ukarany, bo zakończył promocję zbyt szybko. UOKiK nie miał wątpliwości

Polski Lidl nie potwierdza jednak, by w Polsce miał być testowany jakiś nowy format sklepu.

- W szczególnych lokalizacjach wygląd sklepu dostosowujemy do sąsiadujących obiektów, co skutkuje różnicami np. gdy sklep funkcjonuje w galerii handlowej. Taką adaptację wyglądu sklepu będziemy mieć w najnowszym obiekcie w Szczecinie – powiedziała rp.pl Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska.

Przedstawicielka sieci podkreśla, że prawdą jest, że w ofercie Winnicy Lidla można znaleźć luksusowe wina czy whisky a nawet piwa Trapistów. Jednak jest to element strategii polegającej na dostarczaniu wysokiej jakości produktów w atrakcyjnej cenie.

Przy okazji Aleksandra Robaszkiewicz zwróciła uwagę, że sklepy sieci mają dużo rozwiązań przyjaznych środowisku naturalnemu – od oświetlenia LED, poprzez odzysk ciepła z urządzeń chłodniczych aż po stacje ładowania samochodów elektrycznych, których sieć jest sukcesywnie rozwijana.

Z nowym formatem eksperymentuje natomiast sieć Netto, która w Gdańsku na miejscu Piotra i Pawła ma otworzyć w jednym z centrów handlowych placówkę o mocno zmienionym wyglądzie i aranżacji – znajdzie się tam więcej świeżych produktów (owoców, warzyw itp.) oraz znacznie bardziej przyjazne w stosunku do dotychczasowych, wnętrze. Zdjęcia z pierwszego duńskiego sklepu w nowym koncepcie dowodzą, że efekt uzyskano dzięki m in. stosowaniu naturalnych materiałów przy wykańczaniu wnętrz.

Budowany właśnie kolejny sklep sieci Lidl w Szczecinie ma być, według niektórych doniesień medialnych, sklepem nowego formatu tej sieci – „Lidl of the Future". Placówka ma wyróżniać się większą ilością naturalnego światła dzięki przeszkleniom, szerszymi alejkami, regałami z wyższej jakości materiałów czy toaletami dla klientów. Również oferta ma być bardziej luksusowa niż w klasycznym sklepie Lidla – wśród nich mają pojawić się luksusowe wina czy cygara (w których wyborze mają pomóc specjalnie przeszkoleni pracownicy). Globalnie Lidl faktycznie eksperymentuje trochę z odświeżonym formatem – w Wielkiej Brytanii faktycznie działa sklep „Lidl of the Future" z powiększonymi w stosunku do normalnych sklepów strefami z ofertą pieczywa i świeżych owoców, warzyw oraz mięs.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu
Handel
Francja: Shrinkflacja to oszustwo. Rząd z tym kończy
Handel
Biden chce uderzyć w Chiny. Wzywa do potrojenia ceł na metale
Handel
Pęka handel Chin z Rosją. Kreml po prośbie w Pekinie