Reklama
Rozwiń
Reklama

Kolejne podejście do kaucji na butelki. Kto ją zapłaci?

W połowie sierpnia mają ruszyć konsultacje nowego systemu gospodarki opakowaniami po napojach. W grę wchodzi opłata nakładana na producentów oraz kaucje.

Aktualizacja: 07.08.2019 06:18 Publikacja: 06.08.2019 21:00

Kolejne podejście do kaucji na butelki. Kto ją zapłaci?

Foto: Adobe Stock

System gospodarki opakowaniami po napojach budzi emocje, ale wszyscy uczestnicy rynku są zgodni, że zmiany są konieczne. Aby zmienić podejście konsumentów, nie obejdzie się bez zmian prawnych.

– Prace projektowe są na ukończeniu, o konkretnych propozycjach będziemy dopiero mówić podczas konsultacji. A te powinny rozpocząć się w drugiej połowie sierpnia – wyjaśnia Aleksander Brzózka, rzecznik Ministerstwa Środowiska. Resort wcześniej sygnalizował, iż interesuje go rozwiązanie polegające na rozszerzeniu odpowiedzialności producentów za opakowania wprowadzane na rynek, np. dodatkowa opłata na system ich zbierania. – System kaucyjny jest jak najbardziej brany pod uwagę. Nasze propozycje chcemy przedstawić jak najszerszemu gronu osób, aby wypracować najlepsze rozwiązania – wyjaśnia Aleksander Brzózka.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Rolnicy krytykują umowę celną Szwajcaria–USA. Ogromne obawy o import mięsa
Materiał Promocyjny
Twoja gwiazda bliżej niż myślisz — Mercedes Van ProCenter
Handel
Pracownicy Zary szykują protesty w Black Friday – żądają podziału zysków
Handel
Pierwszy producent leków osiągnął wycenę 1 biliona dolarów. Sukces leków na odchudzanie
Handel
Allegro widzi zaskakujące trendy. Handel w Polsce hamuje?
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Handel
Polacy przebili amerykański Black Friday. Ale coraz mniej wierzą w atrakcyjność promocji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama