Allegro zadzwoni do kupujących

Serwis handlowy uruchamia nową usługę oddzwaniania, w ramach której pozwoli klientom skontaktować się z Allegro w mniej niż 10 sekund

Aktualizacja: 04.07.2019 13:58 Publikacja: 04.07.2019 11:49

Allegro zadzwoni do kupujących

Foto: materiały prasowe Allegro

Właśnie uruchomiona nowa forma kontakt to tzw. callback, a pozwala klientom i sprzedającym zamówić rozmowę telefoniczną z doradcą Allegro - natychmiast lub w dogodnym momencie. Możliwości kontaktu z Allegro obecnie dostępne na platformie pozwolą klientom i sprzedawcom pozostać w kontakcie z Allegro w sposób, który najbardziej im odpowiada, 24 godziny na dobę.

W 2018 r. obsługa klientów Allegro przeszła dużą zmianę, żeby zapewnić lepsze wsparcie rosnącej liczbie klientów i sprzedawców i spełnić ich oczekiwania. Serwis poszerzył zespół doradców, obecnie przekracza 370 osób, poprawiło także proces odpowiedzi na maile, wdrożyło nowe kanały kontaktu dostępne w czasie rzeczywistym (np. czat czy messenger) oraz powołało specjalny zespół do obsługi klientów w mediach społecznościowych.

Dostępna od dziś dla wszystkich klientów możliwość zamówienia telefonicznej rozmowy z doradcą powoduje, że kontakt z platformą jest jeszcze łatwiejszy. Zarówno kupujący jak i sprzedający mogą zamówić taką rozmowę, a do tego odbyć ją w czasie, który jest dla nich najbardziej dogodny.

- Zawsze będą zdarzać się sytuacje, gdy kontakt z nami będzie niezbędny. Chcemy, żeby w takich wypadkach to klient decydował jak i kiedy się z nami skontaktować. Kanały kontaktu dostępne w czasie rzeczywistym na pewno będą zyskiwać na popularności, ponieważ coraz więcej klientów robi zakupy z wykorzystaniem swojego smartfonu i korzysta z internetowych komunikatorów - mówi Jakub Kłoczewiak, dyrektor ds relacji z klientami w Allegro.

- Czasem są jednak sprawy, które najłatwiej po prostu omówić telefonicznie, szczególnie jeżeli na połączenie z konsultantem trzeba czekać tylko 10 sekund. W Allegro wręcz odwróciliśmy tradycyjne role - w ramach obsługi w mediach społecznościowych sami monitorujemy pojawiające się problemy i oferujemy pomoc. Klienci w ogóle nie muszą ich do nas zgłaszać - dodaje.

Większość kontaktów dotyczących zakupów na Allegro odbywa się bezpośrednio pomiędzy sprzedającym a kupującym poprzez wiadomości lub w przypadku problemów z zakupem z wykorzystaniem systemu mediacji, czyli Dyskusji. Miesięcznie otwieranych jest średnio 100 tys. Dyskusji, co jest marginalną liczbą w stosunku do 20 milionów transakcji, które mają miejsce na platformie. 94 proc. Dyskusji jest rozwiązana pomyślnie, a 80 proc. z nich nie ma w ogóle potrzeby angażowania doradców Allegro. Metody kontaktu, które udostępnia platforma pomagają poradzić sobie z resztą przypadków. Jednak nawet w środowisku internetowym, jakim od zawsze było Allegro, niezbędna jest możliwość rozmowy z żywą osobą.

Właśnie uruchomiona nowa forma kontakt to tzw. callback, a pozwala klientom i sprzedającym zamówić rozmowę telefoniczną z doradcą Allegro - natychmiast lub w dogodnym momencie. Możliwości kontaktu z Allegro obecnie dostępne na platformie pozwolą klientom i sprzedawcom pozostać w kontakcie z Allegro w sposób, który najbardziej im odpowiada, 24 godziny na dobę.

W 2018 r. obsługa klientów Allegro przeszła dużą zmianę, żeby zapewnić lepsze wsparcie rosnącej liczbie klientów i sprzedawców i spełnić ich oczekiwania. Serwis poszerzył zespół doradców, obecnie przekracza 370 osób, poprawiło także proces odpowiedzi na maile, wdrożyło nowe kanały kontaktu dostępne w czasie rzeczywistym (np. czat czy messenger) oraz powołało specjalny zespół do obsługi klientów w mediach społecznościowych.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Biden chce uderzyć w Chiny. Wzywa do potrojenia ceł na metale
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Handel
Pęka handel Chin z Rosją. Kreml po prośbie w Pekinie
Handel
Drożyzna zmienia gusta konsumentów w Polsce. Cena ma znaczenie
Handel
Polacy pokochali diamenty. Jubilerzy zacierają ręce
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Handel
Koniec z alkoholem na stacjach benzynowych? Premier Tusk rozważa ten pomysł