Badanie zrealizowano na próbie 10 tys. respondentów o średnich rocznych wydatkach 37 tys. euro, pochodzących z 10 krajów świata. To czołowe rynki towarów luksusowych, czyli USA, Wielka Brytania, Francja, Włochy, Niemcy, Brazylia, Chiny, Japonia, Rosja oraz Korea Południowa. Z badania wynika, że wartość wydatków na produkty luksusowe wzrośnie w 2024 roku do kwoty niemal 1,3 bln euro, co oznacza stały wzrost o 5 proc. rocznie.
Dwie największe grupy klientów to przede wszystkim milenialsi i konsumenci w Chinach. Raport podaje, że w grupie milenialsów oczekiwane jest aż 130 proc. wzrostu wydatków w kategorii dóbr luksusowych osobistych, co będzie stanowiło 50 proc. udziału w rynku w 2024 r. Z kolei Chińczycy będą odpowiadali za 40 proc. rynku, a ich wydatki wzrosną aż o 70 proc. Badanie precyzuje, że milenialsi coraz częściej cenią sobie bardziej komfort niż elegancję, co wpływa na wzrost udziału w rynku firm posiadających w ofercie ubrania w stylu casual. Poza jakością i ekskluzywnością produktów główne powody, dla których konsumenci decydują się kupować i wydawać coraz większe sumy na dobra luksusowe, to wyrażanie siebie, ekstrawagancja i zabawa oraz bycie cool & sexy.