W ciągu ostatniej dekady eksport sprzętu AGD z Polski spadł tylko raz – w 2008 r. o 5 proc. Od tego czasu trwa systematyczny podbój rynków, głównie w kierunku zachodnim. 2015 r. branża zakończyła z wynikiem ponad 4,5 mld euro w wyeksportowanym sprzęcie.
– Polskie fabryki są nowe i efektywne, dlatego rośnie ich znaczenie w ramach grup, jakie działają na całym kontynencie. Wciąż są też bardziej atrakcyjne pod względem kosztów – mówi Wojciech Konecki, dyrektor generalny CECED Polska, związku pracodawców AGD.
Zachód Europy to priorytetJuż 24 proc. eksportu polskiego AGD dociera do Niemiec, udziały kolejnych rynków, czyli Wielkiej Brytanii i Francji, są o połowę niższe. Spadek zanotowała Rosja, która wciąż odpowiada za 4 proc. wartości eksportu. W szczytowym okresie jeszcze kilka lat temu jej udział wynosił nawet ok. 8 proc.
– Mimo tak dużego spadku wartość eksportu jeszcze wzrosła, co pokazuje, że udało się dla sprzętu znaleźć miejsce w Europ...
Wybierz najkorzystniejszą ofertę i zyskaj dostęp do najważniejszych tekstów rp.pl z sekcji: Wydarzenia, Ekonomia, Prawo, Plus Minus; w tym ekskluzywnych tekstów publikowanych wyłącznie na rp.pl.
Dostęp do treści rp.pl - pakiet podstawowy nie zawiera wydania elektronicznego „Rzeczpospolitej”, archiwum tekstów, treści pochodzących z tygodników prawnych, aplikacji mobilnej i dodatków dla prenumeratorów.