Wyniki niemieckiego producenta obuwia i odzieży sportowej w czwartym kwartale ubiegłego roku przewyższyły oczekiwania analityków. Wszystko dzięki limitowanej wersji butów „Creeper", które pojawiły się w sklepach Puma w drugiej połowie roku. Pierwsza kolekcja obuwia zaprojektowana przez Rihannę zyskała duże zainteresowanie w mediach społecznościowych i prasie. Już w listopadzie 2015 r. weszła do sprzedaży druga kolekcja pod etykietą barbadoskiej piosenkarki – wysokie trampki „Eskiva".
Zysk Pumy przed odliczeniem odsetek i opodatkowaniem wyniósł w czwartym kwartale 10,9 mln euro. To o 2,6 proc. więcej niż rok wcześniej i znacznie powyżej średnimi oczekiwaniami analityków na poziomie 5,6 mln euro. Przychody w tym okresie skoczyły o 17 proc., zaś sprzedaż urosła do 879 mln euro, przewyższając prognozy o 31,1 mln euro – poinformowała w czwartek firma.
Roczne wyniki okazały się również wysoce zadowalające dla sieci sportowych sklepów. Całkowita sprzedaż Pumy w ubiegłym roku wyniosła 3,39 mld euro, natomiast zysk operacyjny 96,3 mln euro.
Puma planuje w bieżącym roku rozszerzyć serię produktów Rihanny o kolejne linie obuwia i odzieży. Gwiazda rozpoczęła współpracę z firmą ponad rok temu na stanowisku dyrektora kreatywnego. Jej wpływ na wewnętrzny dział tworzenia produktów przyniósł Pumie niespodziewanie wysokie korzyści. Firma prognozuje przynajmniej jednocyfrowy wzrost sprzedaży w 2016 r. oraz wysokość marży brutto utrzymującą się na poziomie 45,5 proc.
– Zarówno współpraca z Rihanną, jak i nadchodzące mistrzostwa EURO 2016, mogą w tym roku spotęgować przychody Pumy – ocenia Zuzanna Pusz, analityk banku Berenberg.